V TEJ EPIZODI …
Brezplačna darila, ki ne prodajajo? V tej epizodi izveš, zakaj tvoj freebie ne konvertira in kako ustvariti darilo, ki bo naravno vodilo do prodaje. Ne gre le za PDF, gre za strategijo, ki gradi odnose in povečuje prepoznavnost tvojega brenda.
NAROČI SE NA YOUTUBE KANAL IN NE ZAMUDI NASLEDNJEGA VIDEA↓
// OMENJENI LINKI ⇩
Povratna informacija: maja@mod.si ali Instagram/Facebook @majaojstersek
Katero darilo najbolje konvertira? In zakaj tvoj ne deluje (še)?
Če se ti je že kdaj zgodilo, da imaš brezplačno darilo – t. i. freebie –, ki pa ne konvertira tvojih obiskovalcev ali neznancev v stranke in ne gradi odnosa z njimi, potem je ta epizoda točno zate.
Hej! Dobrodošla v podjetniškem podcastu Legendarni, ki je namenjen vsem, ki želijo s svojim delom pustiti trajen pečat in ustvariti več kot le uspešen posel. Če se še ne poznava – moje ime je Maja in podjetnicam ter podjetnikom pomagam pri postavitvi branda, temeljev celostne grafične podobe, spletne strani, ki konvertira obiskovalce v stranke, in pri rasti ter razvoju njihove blagovne znamke.
V tej epizodi sem se želela dotakniti t. i. darila – pogosto slišanega tudi kot lead magnet, freebie ali podobno. Gre za brezplačno vsebino, ki jo obiskovalec prejme v zameno za kontakt, najpogosteje e-mail. Velikokrat je to kakšen PDF, ki ga dobiš na mail, nato pa se sekvenca nadaljuje z e-maili.
Pogosto slišim vprašanje: »Maja, ali ti freebiji sploh še delujejo? Ni že trg preveč nasičen?« Moj odgovor je: če je darilo narejeno samo zato, da »nekaj imamo«, potem najverjetneje ne bo konvertiralo. A če je pripravljeno strateško, lahko odlično deluje. Zato sem se želela poglobiti v to temo, ki je pomembna za vsakega podjetnika.
Veliko podjetnikov (tudi jaz sem bila med njimi) ustvarja ogromno brezplačne vsebine, se razdaja, a ta darila ne prinašajo rezultatov. Ne povečujejo prodaje, ne gradijo odnosov. So le dajanje brez jasnega cilja.
To ni narobe – radodarnost je vrednota. A če to počnemo brez načrta, nas to lahko vodi v izgorelost. Glavni namen darila naj bo gradnja odnosa s potencialno stranko in naravna pot do nakupa. Ne pomeni, da bo vsak kupec, a naj bo vsaj del poti.
Verjetno tudi ti želiš darilo, ki bo gradilo odnos s tvojimi strankami in jih vodilo do tvoje ponudbe. In morda se vprašaš – katera darila prinašajo več prepoznavnosti, več strank, boljši odnos?
Ne obstaja univerzalna rešitev. Največja napaka, ki jo opazim, je, da podjetniki najprej razmišljajo o formatu (npr. PDF ali video), šele potem o vsebini. Prava strategija je drugačna.
Najprej si zastavi vprašanje: katero ponudbo želim prodati? Nato ugotovi, kateri je prvi korak pred tem – majhen korak, ki uporabniku da okus in ga pripravi na naslednje. Predstavljaj si to kot pot na Triglav – najprej določiš izhodišče, šele potem pride vrh.
Idealno je, da ima vsaka tvoja ponudba svoje darilo. Tako bo darilo bolj relevantno, bolj specifično in bo prinašalo večjo vrednost. A to ne pomeni, da moraš ustvarjati ure in ure vsebin – več ni vedno bolje! Ravno prava količina vsebine je tista, ki spodbudi uporabnika in ne povzroči preobremenjenosti.
Pomembno je, da darilo rešuje specifičen, majhen problem. Ni nujno, da je samo PDF – lahko je kombinacija videa, avdia, delovnega lista… Pomembno je, da je prilagojeno tvoji ciljni publiki.
Če npr. ciljaš na mamice brez časa, jim dveurna vadba ne bo pomagala. Desetminutni video, ki ponudi konkreten rezultat? Veliko bolj učinkovito.
Ko darilo ustvariš, sledi promocija in marketing. A ne pozabi tudi na optimizacijo. Pomembno je, da slediš rezultatom in popravljaš, kar ne deluje. Tako tvoj sistem postane močan prodajni lijak, ki gradi zaupanje in povečuje prodajo.
Morda se zdaj sprašuješ: »Kako naj se lotim e-mail sekvence po tem darilu? Kaj naj napišem, kakšna naj bo vsebina?«
Zato sem pripravila mini spletni tečaj Darilo 2.0, kjer ti pokažem celoten proces ustvarjanja brezplačnih daril, ki konvertirajo. Če te zanima več, poglej povezavo v opisu.
In napiši mi spodaj – kakšno darilo imaš ti? Ali konvertira? Z veseljem pokukam in podam mnenje.
Hvala, ker poslušaš Legendarni podcast. Če ti je bila epizoda všeč, se naroči na podcast in ne zamudi naslednjih. Hvaležna sem tudi za tvojo povratno informacijo.
1. Kaj je freebie ali lead magnet?
To je brezplačna vsebina, ki jo uporabnik dobi v zameno za e-mail ali drug podatek, z namenom gradnje odnosa in spodbujanja prodaje.
2. Ali še deluje strategija z brezplačnimi darili?
Da, če je darilo strateško zasnovano, relevantno in vodi k tvoji glavni ponudbi.
3. Kaj je najpogostejša napaka pri ustvarjanju freebija?
Fokusiranje na format (npr. PDF), namesto na vsebino, ki rešuje specifičen problem idealne stranke.
4. Kako naj vem, kateri format bo deloval za mojo publiko?
Razmisli, kaj je tvoji ciljni skupini najlažje “konzumirati”. Morda video, kratek vodič ali mini izziv.
5. Ali mora imeti vsaka ponudba svoj freebie?
Idealno da, saj bo tako darilo najbolj relevantno in bo bolje konvertiralo.
6. Kako dolga naj bo brezplačna vsebina?
Dovolj kratka, da jo uporabnik dejansko uporabi in dovolj uporabna, da naredi prvi korak k tvoji ponudbi.
7. Ali brezplačna vsebina res lahko pripelje do prodaje?
Lahko, če je del strateškega lijaka, ki vodi uporabnika korak za korakom do tvoje glavne ponudbe.
8. Kaj naj vključim v darilo, da bo imelo večjo vrednost?
Rešitev konkretnega problema, jasen rezultat in format, ki ga publika z lahkoto uporabi.
9. Kaj se zgodi po prejemu darila?
Pomemben je nadaljnji e-mail marketing – vzpostaviš sekvenco, ki gradi odnos in vodi k prodaji.
10. Kaj pomeni “darilo 2.0“?
To je nadgrajena verzija freebija – strateško načrtovana, relevantna, z jasnim ciljem konverzije.
Komentiraj