NAROČI SE NA YOUTUBE KANAL IN NE ZAMUDI NASLEDNJEGA VIDEA↓
Kontrolni seznam, da izboljšaš spletno stran
VPIŠI PODATKE KAMOR TI POŠLJEM:
Manj dela, boljši rezultati: alternativa nenehnemu objavljanju na družabnih omrežjih
Če raje bereš:
Današnja tema je zelo pogosta – kje spletna stran izgublja potencialne stranke in kako jo izboljšati. Kar pogosto opažam in vedno zagovarjam, je, da bi morala spletna stran biti pripomoček, ki podjetniku prihrani čas, pomaga pri gradnji blagovne znamke in pridobivanju strank – ne pa zgolj okras podjetja.
Velikokrat se mi oglasijo podjetniki in podjetnice, ki pravijo: “Maja, poglej mojo spletno stran, povej, kaj je narobe, ker nimam strank, spletna stran ne prodaja.” Verjetno je tudi tvoja želja, da postane spletna stran čim boljši prodajalec in tvoj asistent – kot jih ljubkovalno imenujem. Če spletno stran že imaš, poglejva, kaj lahko izboljšaš.
Preden preidemo na konkretne korake, te vabim, da osvežiš vsebine na svoji spletni strani, če jo že imaš. Če pa o spletni strani šele razmišljaš, je to odlična priložnost, da jo postaviš na trdne temelje. Temeli blagovne znamke so ključni. To je vedno prvi korak – strategija, komu boš služil, kakšna bo tvoja ciljna stranka, kaj boš ponudil – šele nato lahko zgradiš učinkovito spletno stran. Brez teh osnov boš kasneje zapravil ogromno časa in denarja za popravljanje.
Prvi korak je torej razmislek o temeljih blagovne znamke. Kdo je tvoja idealna stranka? Kako jo boš popeljal od prvega stika do navdušene stranke? Recimo, da si trener ali coach, in tvoj prvi stik z ljudmi je prek družbenih omrežij. V tem primeru moraš razmisliti, kako boš ljudi pripeljal z družbenih omrežij na svojo spletno stran, ki bo naslednji korak v procesu.
Povabi jih na spletno stran z jasnimi, smiselno umeščenimi pozivi, ne pa kot spamer, ki kar naprej objavlja “Pridi na mojo spletno stran.” Naj bo to vključeno v tvoj bio, naj se smiselno povezuje s posamezno vsebino, ki jo deliš. Ko nekdo pride na tvojo spletno stran, še posebej če je to nov obiskovalec, je malo verjetno, da bo takoj opravil nakup, zato ga želiš obdržati v svoji bližini.
Če se pozicioniraš na družbenih omrežjih in hkrati delaš na tem, da si čim višje v Google iskalnikih, lahko privabiš organske obiskovalce brez plačila za oglase. Vseeno pa je pomembno, da jih po prihodu na stran pelješ skozi jasno opredeljene korake brez manipulacije, ampak z dobro premišljeno potjo. Tako kot v restavraciji – ko prideš, te nekdo pozdravi, odpelje do mize in poskrbi za prijetno izkušnjo. Podobno naj bo tudi na spletni strani – obiskovalca želiš lepo voditi skozi korake.
Ko imaš temeljne korake in jasno sliko svoje idealne stranke, je naslednji korak diagnoza spletne strani – kje izgubljaš obiskovalce? To lahko ugotoviš s podatki, na primer z uporabo Google Analytics, kjer lahko spremljaš, kje na poti obiskovalec odneha. Namesto da ugibaš, točno vidiš, na kateri strani ali koraku obiskovalci odidejo, in na podlagi teh podatkov lahko optimiziraš.
Ko ugotoviš, kje je največji upad, začni s preverjanjem. Najprej preveri tehnične vidike – ali vse deluje, kot bi moralo? Ali je mogoče izpolniti obrazce, opraviti nakup? Če tehnično vse deluje, preglej vsebino: je privlačna? Je jasno, kaj ponujaš? So besedila dovolj dobro razdeljena in strukturirana za skeniranje? Danes uporabniki večinoma spletne strani samo “preskrolajo,” zato je pomembno, da že s prvimi naslovi in poudarjenimi deli predamo ključne informacije.
Nato preveri pozive k dejanju (call-to-action): so dovolj jasni, vidni in privlačni za tvojo idealno stranko? Pri optimizaciji je pomembno, da spremembe uvajaš postopoma. Ne spremeni cele strani naenkrat, saj potem ne boš vedel, kaj je prineslo rezultate. Postopoma testiraj in spremljaj, kaj deluje.
Poleg tega preveri, ali na spletno stran prihajajo pravi obiskovalci. Če imaš na primer veliko prometa, a brez konverzij, so morda obiskovalci napačni za tvojo ponudbo, kar se lahko zgodi, če uporabljaš široko usmerjene oglase na Facebooku ali drugih kanalih, brez jasne ciljne publike. Ti obiskovalci potem ne najdejo tistega, kar iščejo, in zapustijo stran.
Lahko že danes izboljšaš svojo spletno stran, na primer tako, da optimiziraš zahvalne strani ali strani za potrditev prijave. Namesto da po prijavi pustimo obiskovalca brez nadaljnjih navodil, jih lahko povabimo, da naredijo še en korak naprej – morda si ogledajo brezplačno darilo ali drugo ponudbo. Tudi na strani “O meni” ne pripoveduj samo svoje zgodbe, ampak poudari, zakaj si ti prava izbira za obiskovalca in ga povabi, da naredi naslednji korak.
Na koncu, slaba navigacija in nejasna vsebina sta pogosta razloga, zakaj obiskovalci zapustijo spletno stran. Prepoln meni, kjer je preveč možnosti, ali nejasni pozivi k dejanju, lahko zmedejo uporabnika. Optimizacija je torej proces, ki ga stalno spremljamo in izboljšujemo, saj lahko vsaka izboljšava pripomore k boljšim rezultatom.
Kontrolni seznam, da izboljšaš spletno stran
VPIŠI PODATKE KAMOR TI POŠLJEM:
Komentiraj