Če razmišljaš o podcastu za svoj posel ali kar tako, potem je tale video točno zate. V tem videu ti povem, kaj podcast sploh je, kako ga lahko izkoristiš za svoj posel, kakšno opremo potrebuješ in kje začeti.
Kaj je podcast?
Podcast je digitalno avdio ali video datoteko, ki jo je mogoče prenesti in poslušati na različnih napravah ter vključuje epizodne serije o določenih temah.
Podcast je lahko v različnih oblikah od npr. intervjuja, monologa, zgodbe, izobraževalne vsebine…
10 razlogov, zakaj je lahko koristen za podjetja:
- Povečanje prepoznavnosti blagovne znamke: v podcastu se lahko uveljaviš kot vodilni strokovnjak v svoji panogi in z rednimi epizodami širiš prepoznavnost.
- Doseg novega občinstav: s podcastom lahko dosežeš novo občinstvo in pritegneš novo občinstvo – npr. občinstvo svojih gostov.
- Grajenje odnosov s potencialnimi idealnimi strnkami: z ustvarjanjem redne, dragocene vsebine prek podcastov lahko razviješ močnejši odnos z občinstvom in gradiš zaupanje in zvestobo.
- Nizki stroški marketinga: podcast lahko predstavljajo stroškovno učinkovito marketinško strategijo v primerjavi z drugimi oblikami marketinga, saj zahtevajo minimalno opremo in vire.
- Uporaba vsebine v drugih oblikah: podcaste lahko ponovno uporabitš v drugih oblikah, kot so blogi ali vsebine na družbenih omrežjih, kar ti zagotavlja več vsebine, ki jo lahko deliš s svojim občinstvom.
- Izstopanje iz množice: s podcastom se lahko ločitš od konkurence in se postaviš kot inovativni in napredni brand.
- Večja obiskanost spletne strani in boljši SEO: podcasti lahko pripomore k večji obiskanosti spletne strani, sploh če vsak podcast vgradiš na tudi na spletno stran. Hkrati pa to pomeni tudi boljši SEO oz. rangiranja na spletnih iskalnikih kot je Google, saj vsaka epizoda zagotavlja novo vsebino.
- Enostavno ustvarjanje vsebine: podcast lahko predstavlja enostavno in hitro rešitev za ustvarjanje vsebine, saj ni potrebe po pisanju, snemanju videov ali oblikovanju posebnih grafik. Seveda pa to ne pomeni, da ni priporočljivo.
- Ustvarjanje osebnosti branda: podcast ti omogoča, da ustvariš osebnost branda in vzpostaviš človeški stik s polsušalci, kar lahko pripomore k razvijanju boljših odnosov.
- Povečanje prodaje: podcasti lahko pripomorejo k povečanju prodaje, saj lahko s svojo vsebino nagovoriš poslušalce in jim predstaviš svoje produkte ali storitve. Zraven tega, pa ob vsaki novi epizodi povabiš obiskovalce na spletno stran, kar poveča verjetnost, da si bodo zraven nove epizode podcasta ogledali še ponudbo.
Kaj oz. katero opremo potrebuješ za podcast?
Ne obstaja le en način oz. pot. Kakšno opremo uporabiš je odvisno od večih faktorjev, eden izmed njih je tudi finančni vložek. Lahko je profesionalna oprema vključno s studiem, ki bo zahtevala višji finančni vložek, ali pa nižjecenovna rešitev, ki je dostopna vsakemu podjetniku.
Odločitev je tvoja.
Če še nisi siguren/a, da je podcast tvoja prava izbira in ne čutiš blaznega navdušenja, lahko začneš z nižjecenovno varianto, ki ti jo kmalu predstavim in sproti nagrajuješ.
Pomembno pa je razumeti, da je podcast avdio format, zato mora biti zvok čimboljše kvalitete.
Oprema, ki jo nujno potrebuješ pa je:
- MIKROFON: to je najpomembnejši del podcasta, zato ti svetujem, da investiraš v dober mikrofon. Če iščeš cenovno ugodno oz. brezplačno rešitev lahko kot mikrofon uporabiš tudi mobilni telefon. Še boljša rešitev je slušalke z mikrofonom, ki jih običajno dobiš skupaj s telefonom.
- RAČUNALNIK ali TELEFON ZA SNEMANJE: če snemaš podcast na telefonu, lahko uporabiš za snemanje kar telefon oz. aplikacijo, kot je Voice Memos na iPhonu. Če snemaš na računalniku ti priporočam za snemanje in urejanje posnetka brezplačno aplikacijo Audacity.
- TIH PROSTOR: prostor, kjer snemaš podkast je za zvok zelo pomemben. Idealno je, da je prostor tih in ne odmeva zvok. Če snemaš zraven avdio tudi video podcast, potem je pomembno, da prostor tudi vizualno primeren.
- IZBIRA PLATFORME ZA PODCASTE. Obstaja kar nekaj različnih platform za podcaste. Priporočam ti brezplačno Spotify for Podcaster (bivši “Anchor”), kjer si lahko brezplačno kreiaraš račun za svoj RSS feed. Preko te aplikacije, se bodo podcasti avtomatsko objavili na Spotify, zelo pa ti priporočam, da znotraj te platforme povežeš tudi z drugimi, kot so Google podcast, Apple podcast in tako naprej. To narediš samo enkrat in ob vsaki novi objavljeni epizodi podcasta, se bo epizoda distribuirala avtomtsko tudi na vse ostale.
Še preden se lotiš snemanja, ti priporočam, da narediš test in potem poslušaš, da se prepričaš, da je zvok dovolj dober.
Kako posneti prvi podcast?
1 | Prvi korak je izbira teme in priprava vsebine.
Na podcast se je namreč fino pripraviti in vsaj okvirno določiti kaj bo tema posamezne epizode in kakšno sporočilo želiš deliti. Če imaš podcast za svoj posel, potem je fino za vsako epizodo imeti tudi jasno strategijo, ampak o tem bi lahko posnela celo kopico videov.
2 | Poskrbi za miren in tih prostor, ki ne odmeva.
Veliko podcasterjev snema podcaste tudi v omari, kjer je prostor dovolj majhen in obložen, da zvok ne odmeva. Ni pa potrebno pretiravati, še posebej če bo to vplivalo na tvoje redno snemanje novih epizod.
3 | Posnami epizodo podcasta.
Priporočam ti, da za snemanje uporabiš apliakcijo Audacity. In sicer jo uporabiš tako… (pogle video)
4 | Editiranje podcasta.
Ko imaš epizodo posneto je običajno potrebno še urejanje. Kako zelo bo tvoj podcest editiran ali ne je odvisno od tebe. Znotraj aplikacije Audacity ga lahko urediš tako… (poglej video)
5 | Izvoz epizode podcasta.
Editiran podcast potem še izvoziš. Priporočila kako in v katerem formatu ti pokažem zdaj… (poglej video)
6 | Priprava in objava podcasta.
Prirpavljen podcast nato naložiš na izbrano platformo za podcaste (npr. Spotify for Podcasters), dodaš naslov, po želji opis in druge informacije.
7 | Promocija.
Potem pa sledi še promocija nove epizode. Idealno je, da nove podcaste objavljaš na določen dan – npr. vsak četrtek, tako se bodo poslušalci navadili na ta urnik in že z veseljem pričakovali vsako tvojo novo epizodo. Vsako novo epizodo pa je dobro objaviti tudi na spletni strani – npr. kot blog, kamor vgradiš tudi predvajalnik, kjer lahko obiskovalec prisluhne epizodi kar direktno na tvoji spletni strani. Idelano je, če dodaš tudi kratek povzetek, opis epizode ali celo celoten transkrip za vse tiste, ki raje berejo in za SEO optimizacijo. O novi epizodi pa seveda obvestiš tudi na svoji mailing listi in družabnih omrežjih.
Kako se ti zdi podcast? Ga že imaš, ga želiš ustavriti? Zapiši spodaj v komentar.
Komentiraj