Zakaj so zveste stranke v poslu pomembne, najbrž ne rabim zelo razlagati.
Na eni strani iz finančnega pogleda, saj je veliko lažje prepričati v nakup obstoječo stranko, kot pa popolno novo.
Tisto mrzlo občinstvo, ki zate še sploh ni slišalo.
Na drugi stani so tiste najbolj zveste stranke – tvoji fani tudi tvoji največji promotoji. In to običajno brezplačno.
Obstajajo pa vsaj štirje različni tipi zvestobe tvojih strank in vsak tip potrebuje posebno nego in pristop, da ostanejo v tvoji bližini.
Tukaj so štirje različni tipi zvestobe in kakšen pristop potrebuje posamezni tip:
✓ “Hardcore” zveste stranke
Obožujejo vse v zvezi s tvojim brandom. Od storitev/produkta, misije, izgleda, pristopa, podpore… So tvoji največji navijači in tudi promotorji!
✓ Delno zveste stranke
So zadovoljne s tvojim brandom, ampak če bi bila nekje npr. nižja cena, bi te tudi hitro zamenjale. Ena izmed možnosti, da zadržiš take stranke je s kakšnim programom zvestobe. Primeri so npr. zbiranje točk in popustov v vseh večjih trgovinah – DM, Spar, Mercator…
✓ Po potrebi zveste stranke
To so tise stranke, ki bodo kupovale od tebe le takrat, ko bodo nekaj potrebovale. Pogosto je to pri produkti – npr. če prodajaš izdelek, ki ga ni lahko dobiti, potem se bo stranka vrnila in kupila le, ko bo potrebovala ta izdelek – in če ga bo.
Lahko pa se spremenijo v zveste stranke, če dobijo nekaj več pristop oz. če so obravnavane drugače, kot ni na voljo v spletnih trgovinah. Torej če imajo dodatno podporo, odlično uporabniško izkušnjo, morda še celo kakšno dodatno storitev, ki podpre npr. kupljen produkt. Primer: če prodajaš žarnice in ne samo da priporočaš in pomagaš pri izbiri prave žarnice, ampak jo tudi zamenjaš je to lahko pot do zveste stranke.
✓ Stranke brez zvestobe
To so tiste, ki niso zveste nobenemu brandu in se odločajo glede na trenutno potrebo in ponudbo.
Največ kar lahko narediš za te stranke je, da zraven top ponudbe ustvariš še pozitivno izkušnjo. Izjemna izkušnja stranke je navsezadnje ključna razlika, ko gre za negovanje zvestobe.
Komentiraj