Če imaš svojo spletno stran ali pripravljaš besedila za novo spletno stran, potem veš, da ni čisto enostavno pripraviti dobrih vsebin.
Včasih se ti lahko zatakne že pri sami vsebini – kaj sploh napisati, včasih pa že pri tem, kako se sploh izraziti.
In ja… vaja dela mojstra, s testiranjem pa vidiš, kaj deluje zate in tvoj biznis in kaj ne.
Ob pripravi besedil pa se lahko izogneš vsaj tem najpogostejšim napakam…
7 napak pri pisanju besedil za spletno stran in kako se jim izogniti:
1 | Fokus na mi, mi, mi
Ne me narobe razumeti, ti in tvoj biznis sta blazno pomembna!
Ampak… potencialne stranke pridejo na tvojo spletno stran zaradi SEBE.
Da rešijo svoj problem (s tvojo rešitvijo).
Zato naj bo v ospredju vsebin na spletni strani potencialna stranka.
Rešitev: Besedila preoblikuj tako, da bo v soju žarometov tvoja idealna stranka. Primer: “Mi vam nudimo najboljše vzmetnice. Le mi vam nudimo 100% veganske vzmetnice.” zamenjaj npr. z “Se želiš končno dobro naspati? Potem si na pravem naslovu! Klikni tukaj in izberi 100% vegansko vzmetnico narejeno po tvoji meri.”
2 | Preveč “slovnično”
Seveda je fino, da v besedilu ni tipkarskih napak, premalo/preveč ločil…
Ampak, ni pa se potrebno izražati strogo slovnično.
Celo odsvetujem ti!
Priporočam pa, da je tvoj jezik na spletni strani čimbolj podoben jeziku, ki ga uporabljaš vsak dan.
Rešitev: Preglej besedilo in če zveni preveč trdo in čisto nič kot ti, ga popravi in uredi, tako da te bo obiskovalec med branjem popolnoma začutil (imel občutek, da te skozi besedilo sliši).
3 | Brez ponudbe na prvi strani
Na prvi oz. “homepage” naj bo jasna ponudba. To je lahko trenutna ponudba (npr. kar je trenutno aktualno/znižano) ali tvoja stalna ponudba.
Rešitev: Preveri, da ima tvoja spletna stran že na prvi strani ponudbo, če ne, jo dodaj.
4 | Nejasen poziv k akciji (CTA)
Velikokrat se zgodi, da na spletni strani ni jasnega poziva k akciji.
Kaj je to?
To je poziv, ki obiskovalca spodbudi k nakupu, rezervaciji termina, branju, kontaktiranju, prijavi… pač karkoli želiš, da je naslednji korak obiskovalca.
Običajno so to gumbi, ki vodijo na zaključek akcije.
Če npr. prodajaš unikatna oblačila naj na strani ne bo poziv k akciji “kontakt” ampak “kupi izdelek”.
Jasno in čimbolj učinkovito (zate in obiskovalca).
Rešitev: Preveri, da ima vsaka stran jasen CTA oz. poziv k akciji. Ne priporočam ti, da naumljaš nove izraze, saj ti lahko zavedejo in niso dovolj jasni. Seveda pa lahko uporabiš svojo kreativnost. Nekaj primerov: kupi izdelek, rezerviraj takoj, snami brezplačno gradivo, prijavi se na novice, oddaj mnenje…
5 | Brez slik uspeha
Slike lahko nadomestijo 1000 besed! Idealno je, če uporabljaš lastne fotografije, lahko pa jih najdeš/kupiš tudi na spletu.
Nikoli pa ne uporabljaj slik, za katere nimaš pravic uporabe (npr. slike, ki jih najdeš kar direktno na Googlu, slike ki imajo “watermark”, fotografije iz družabnih omrežjih…)
Slike uspeha predstavljajo zadovoljstvo, ki ga stranka doseže po nakupu tvojih storitev / izdelkov in nakazuje na cilj, ki ga pomagaš doseči.
Npr. prehranski svetovalec lahko uporabi fotografije srečnih in zadovoljnih, fit ljudi, ki nasmejano uživajo v naravi.
Rešitev: Uporabi slike, visoke kvalitete, za katere imaš seveda pravico do uporabe in predstavljajo zadovoljnega uporabnika oz. nakazujejo na rezultat, ko nekdo kupi tvoj izdelek/storitev).
6 | Preveč, predolga besedila
Vem, vem, da ne želiš ničesar skrivati in želiš vse pojasniti obiskovalcu. Ampak predolga besedila so za obiskovalca lahko zelo hitro preveč.
In rezultat je običajno, da stran hitro zapre.
Zato ti priporočam, da besedila skrajšaš na minimum, za vsako besedilo se lahko vprašaš ali ima dodano vrednost za obiskovalca.
Če da – lahko skrajšam, če ne – besedilo odstrani.
Rešitev: Preveri dolžino besedil na spletni strani in jih skušaj skrajšati in strniti v bistvo. Za dodatne informacije pa lahko dodaš npr. razdelek/podstran “podrobnosti” ali “prikaži več”.
7 | Preobremenitev z informacijami
Seveda je fino, da imamo na spletni strani vse informacije, ki so potrebne, da sprejmemo informirano odločitev o nakupu.
Ampak prepogosto pa je teh informacij preveč!
Ko odpreš stran in je na strani ogromno besedila in je tvoja edina misija čimprej najti gumb X in zapreti stran… no to je definitivno znak za preveč informacij.
Nihče verjetno ne mara stopiti v trgovino, da pogleda, ali imajo, kaj zanimivega, in v glavo dobi cel kup izdelkov, ane?
Rešitev: Če res misliš, da so potrebne še dodatne informacije, dodaj gum “Več” – tako ponudiš informacije za običajne stranke in dodatne informacije za vse, ki se želijo še bolj poglobiti, da preobremeniš in prestrašiš običajnega obiskovalca.
Komentiraj