Poznaš dele spletne strani?
Tako kot imamo ljudje posamezne dele telesa in organe, ima tudi spletna stran svoje dele.
In velikokrat je fino poznati vsaj osnovno anatomijo spletne strani.
Uf, ampak zakaj bi sploh moral/a poznati anatomijo spletne strani?
Pride prav, ko urejaš posamezne dele svoje spletke in je potrebno razumeti, kateri deli so statični (npr. vidni na vseh straneh in so enaki), kako je stran sploh sestavljena…
Pa tudi, ko komuniciraš z zunanjim izvajalcem in želiš, da ti uredi posamezni del. 😉
Zato ti danes predstavim osnovne dele.
In… obljubim, da bo zelo poenostavljeno, tako da boš razumel/a tudi če nisi najbolj tehničen tip.
Ok?
Super!
Tukaj je anatomija spletne strani oz. glavni deli spletne strani:
Zgornja vrstica (Top bar)
Zgornja vrstica ni nujen del spletne strani je pa pogosto prisotna. To je vrstica čisto na vrhu spletne strani, kjer običajno najdeš povezave do družabnih omrežjih, kontakt, obvestila…
Glava (Header)
Glava je del spletne strani, ki je prisotna običajno v zgornji vrstici, kjer je meni. Lahko je tudi na drugi lokaciji.
Prikazuje se na vseh straneh, razen izjeme, kot je npr. pristajalna stran, ki nima te glave.
Običajno vsebuje logo in meni.
Telo (Body)
To je osrednji del spletne strani, ki vsebuje glavne informacije vsake podstrani. To je del med glavo in nogo.
V tem delu je glavna vsebina posamezne strani, opisi, ponudbe, blog post in ostali elementi. Del “body” lahko vsebuje tudi stranski stolpec (sidebar) in poziv k akciji (CTA).
Poziv k akciji (Call-to-action (CTA))
To ni ravno čisto del strani, ampak je bistvene pomena, zato ga dodajam.
Vsaka stran bi morala imeti vsaj en CTA (poziv k akciji) – to je poziv oz. vabilo, da obiskovalec naredi naslednji korak.
Oz. kaj želiš od obiskovalec naredi na posamezni strani – nekaj primerov: kontaktiraj me, preberi blog objavo, deli stran, kupi izdelek, rezerviraj termin, pošlji povpraševanje, naroči se na novice…
Stranski stolpec (Sidebar)
Stranski stolpec na levi ali desni strani strani. Lahko je, lahko ga tudi ni, lahko je prisoten samo na posameznih straneh (npr. samo na blogu) drugje pa ne.
To je del, ki ga je vredno dobro izkoristiti in dodati informacije, ki bodo navdušile obiskovalca in mu olajšal brskanje po strani, vsebuje lahko tudi vabilo na novice, vabilo k branju drugih objav na blogu, nedavno pogledane izdelke…
Noga (Footer)
To je tisti čisto spodnji del spletne strani, kjer običajno najdeš osnovne informacije, uporabne linke… In je prisoten na vseh podstraneh.
Običajno je razdeljena na dva dela: spodnja vrstica (kjer je letnica in copyright informacije) in pa zgornji del z vsemi informacijami (npr. kratek opis, uporabne povezave, družabna omrežja…).
Evo, to so osnovni deli spletne strani! Upam, da ti pridejo prav.
Komentiraj