Ne glede na to ali imaš blog, spletno stran, spletno trgovino ali si posameznik ali podjetje je spremljanje analitike pomembno. Verjetno se sprašuješ, zakaj in imaš ogromno razlogov, zakaj analitike ne potrebuješ. Vseeno pa te vabim, da bereš naprej in ugotoviš, zakaj je spremljanje analitike pametno in kako bi lahko tudi tebi precej koristila.
Za bloge
Čeprav morda ničesar ne prodajaš in nisi podjetje, je spremljanje analitike tudi za bloge pomembno. Z njo lahko bolje “spoznaš” svoje bralce, ugotoviš katere vsebine tvoji bralci najraje berejo, po katerih ključnih besedah te najdejo, iz katerih krajev prihajajo, na katerih napravah berejo tvoj blog, kakšne brskalnike uporabljajo, ali so večinoma moški/ženske…
Verjetno te sedaj zanima, kako bi ti vse te informacije lahko koristile? Zakaj bi te npr. zanimalo, na katerih napravah berejo tvoj blog? Če tvoj blog ni prilagojen za vse naprave, je nujno, da ga prilagodiš vsaj za tiste, ki jih tvoji bralci najpogosteje uporabljajo. Če veš, kakšne vsebine imajo tvoji bralci najraje in kakšni tvoji bralci sploh so (npr. spol), lahko vsebino za njih še bolj prilagodiš. S ključnimi besedami lahko npr. dodatno optimiziraš svoj blog za iskalnike, npr. Google, ki te bo tako lahko višje uvrščal.
Analitika pa ti lahko pomaga tudi v tistih dneh, ko nimaš ideje za novo objavo in lahko ustvariš objavo na temo tvojih najbolj branih vsebin, ki jih bodo nato bralci z veseljem prebrali.
Za spletne strani podjetij in spletne trgovine
Za spletne strani podjetij in spletne trgovine je spletna analitika še posebej pomembna. Seveda ni dovolj le spremljanje analitike, ampak jo je potrebno tudi upoštevati in narediti izboljšave.
Če imaš npr. spletno trgovino, je pametno ugotoviti, kje izgubiš največ kupcev. Če je to na strani, kjer morajo izbrati način plačila, razmisli, kako jo lahko izboljšaš. Skušaj ugotoviti, kaj je s stranjo “narobe”. Je morda nepregledna? Ali morda ponuja premalo / preveč / neprimerne načine plačila? Z optimizacijo strani lahko tako naslednjič kupcu poenostaviš postopek in če je to zanj edini razlog, da se za nakup ni odločil, ga bo sedaj najbrž opravil.
Za podjetja je lahko promocija finančno precej velik zalogaj, s spremljanjem analitike pa jo lahko precej optimizirajo. Zato pa seveda morajo vedeti, kje je promocija uspešna in kje ne. Eden izmed virov ugotavljanja ali je spletno oglaševanje za podjetje uspešno pa je lahko ravno spletna analitika.
Če se npr. podjetje odloči izvajati promocijo na spletni strani A in na spletni strani B in pridobi veliko več strank iz strani A je smiselno razmisliti o tem, da bi na strani A lahko izvedli dodatno promocijo (npr. nagradno igro). Na strani B pa se morda lotili drugačne promocije ali pa jo celo zamenjati s stranjo C.
Velikokrat se v online svetu zgodi, da podjetje in stranka za enak izdelek ne uporabljata enakega izraza. Čeprav je za podjetje določen izraz popolnoma domač, pa ga stranka morda ne pozna. V tem primeru je velika verjetnost, da stranka podjetja, ki ponuja ta izdelek na spletu sploh ne bo zasledila. Da se podjetje izogne izgubi strank na tak način je pomembno, da ve s kakšnimi iskalnimi pojmi jih stranke iščejo oz. najdejo in na podlagi tega optimizirajo svojo spletno stran. Te podatke pa seveda lahko pridobijo s spletno analitiko.
To je le nekaj idej, kako s pomočjo spletne analitike izboljšati svojo online prisotnost. Vsaka spletna stran je namreč specifična in ima svoj namen, zato mora biti tudi spremljanje analitike temu prilagojeno. Za spremljanje pa obstaja kar nekaj orodij, sama pa prisegam na Google Analytic, ki ga z nekaj znanja lahko uporablja vsakdo z Google računom.
p. s. če želiš spremljati analitiko, pa se ne želiš ukvarjati s tem, me lahko kontaktiraš, da zate spremljam analitiko (sem Googlov certificirat parner za analitiko). 😉
Komentiraj