Začenjaš z blogom? Ali le razmišljaš, kako se ga lotiti, pa se ti vse skupaj zdi preveč? Potem bo tale vsebina naravnost zate. V tej objavi namreč želim pojasniti in se podrobneje poglobiti v načrtovanje bloga in kako se načrta sploh lotiti. Skozi ta prispevek in na vsa odgovorjena vprašanja bo tvoj načrt za vsebine bloga že bolj ali manj pripravljen. Tako, da kar na delo!
Mnogi trdijo, da je nujno, da ima blog le eno tematiko, ozko usmerjeno le na eno vsebino “nišo” ali t. i. “Niche”. Jaz pa menim, da je ljudje vedno raje prebiramo vsebine, bloge, ki imajo dušo, za katerimi imamo občutek, da stoji oseba, ki jo skoraj že poznamo. To pa najlažje naredimo s tem, da na blogu delimo še kakšno drugo vsebino iz svojega življenja. Seveda je fino, da si tematike niso čisto različne in da je v ospredju osnovna tema, vredno pa je razmisliti o dopolnitvah tu in tam. 🙂
Osrednja tema
Najprej je potrebno razmisliti, kaj bo tvoja osrednja tema in kaj bodo sekundarne tematike. Npr. če želiš kulinarični blog, bo tvoja osrednja tema kulinarika (npr. recepti, obiski restavracij…) tvoje sekundarne tematike pa morda bolj iz tvojega “privatnega življenja” ali iz zakulisja. Zakaj se mi zdi bolje, da imaš osrednjo in sekundarno temo?
Osrednjo – ker se bodo bralci vračali zaradi teh tematik, ki jih zanimajo. Sekundarno – ker bo blog bolj pester, personaliziran, bralci pa te bodo bolje spoznali, zabavali ob bolj pestri vsebini in ne nazadnje – verjemi, da je včasih tudi za blogerja prav luštno za spremembo pisati o čem drugem.
Kako izbrati osrednjo temo?
Skušaj odgovoriti na vprašanja: Kateri so tvoji hobiji? Kaj bi počela dlje časa z veseljem, žarom in navdušenjem, tudi brez plačila? Če si na ti dve vprašanji odgovorila z več odgovori. Si skušaj predstavljati, kaj vse bi lahko pisala na eno tematiko in kaj vse na drugo, tretjo? Katera te bolj pritegne?
Točno to je lahko tvoja osrednja tema! Druge pa lahko prihraniš kot sekundarne vsebine na svojem blogu.
Sekundarna tema
Sekundarnih tem je lahko več. Nekatere lahko takoj vključiš, nekatere pa ti lahko služijo kot backup, če bo potrebno.
Kako izbrati sekundarno temo?
Sekundarne teme so lahko teme, ki ti ostanejo iz prejšnje točke, lahko so teme, ki te zanimajo in so vsaj malo povezane z orednjo tematiko ali s teboj.
Ciljni bralci
Dobro je, da se zaveš kdo so tvoji ciljni bralci, saj boš tako lažje pisal/a z mislijo, da pišeš ljudem, ki jih zanimajo enake vsebine. Kdo so torej tvoji ciljni bralci, ljudje, ki jih zanimajo podobne tematike? Kje jih lahko najdeš v online, ofline življenju? Kako lahko do njih pristopiš?
Kako oseben bo tvoj blog
Koliko se želiš razkriti svojim bralcem? Koliko podatkov iz svojega življenja želiš dati? Ime? Priimek? Svoj naslov? Telefonsko? V kakšni meri želiš vključiti svojo družino (če sploh)?
Verjetno nas je kar nekaj takih, ki se težko takoj razkrijemo – kot oseba za tem blogom. No, s časoma postane to nekoliko bolj naravno in lažje. 🙂 Seveda pa je to popolnoma tvoja odločitev. Premisli npr. vsaj o teh treh možnostih; katera je najprimernejša zate?
- Vseeno mi je, bralci lahko poznajo vse podrobnosti iz mojega življenja.
- Nekaterih delov iz svojega življenja ne želim izpostavljati na blogu (npr. otroci).
- Zaenkrat želim biti popolna zakrita osebnost.
Moj nasvet bi bil, da razkriješ o sebi toliko, da se počutiš udobno. Sčasoma se to seveda lahko spremeni in o sebi razkriješ več in še več. Je pa pomembno, da bralci vedo vsaj toliko, da je za blogom oseba.
Ideje za objave
Pomembno je, da tudi v bodoče skrbiš in si zmeraj zapišeš ideje za blog. Tudi, če morda ideja ni najboljša, jo zapiši. Ni nujno, da jo kasneje uporabiš, lahko pa se iz nje razvije še kaj boljšega. Za svojo osrednjo temo in sekundarne teme skušaj zapisati nekaj idej posameznih objav (npr. za vsako zapiši 10 potencialnih naslovov). Če se ti zatakne, premisli, če je tvoja osrednja tema res primerna. Če ne, ker o tem nimaš kaj pisati, se vrni na točko 1. Ideje se bodo seveda še razvile med pisanjem in nastajale nove, vendar pa je pomembno, da imaš vsaj nekaj potencialnih vsebin.
Jeziki
V točki 3 imaš svoje idealne bralce, v katerem jeziku se sporazumevajo? Samo v enem ali so med njimi tujci? Koliko truda si pripravljen/a dati v prevajanje, pisanje v tujem jeziku? Kateri jeziki so najprimernejši za tvoj blog? Zdaj, ko imaš vse odgovore, je verjetno odločitev, v katerem jeziku bo tvoj blog precej lažja.
Pogostost objavljanja
Zdaj, ko poznaš svoje bralce, veš, v katerih jeziku/ih boš pisal/a in imaš že nekaj idej za blog, premisli še, koliko časa si pripravljen/a vložiti v blog-realno? Koliko ur na dan, teden, mesec? Skušaj še oceniti, koliko časa bi porabil/a za en blog (osnutek, raziskovanje, pisanje, editiranje, fotografiranje, obdelavo fotk, optimizacijo…). Sedaj ko imaš vse podatke, se le še odločiš, kako pogosto želiš objavljati. Načrtuj tudi dan v tednu za tvojo objavo. Bo to ob nedeljah? Morda sredah?
Še moj nasvet: kvaliteta naj bo pred kvantiteto, manj je lahko tudi več. Ne zadaj si preveč in s tem ubij žara in veselje do bloganja.
Kategorije in tagi
Zelo dobro je, da si vnaprej pripraviš kategorije in predvsem osnovne ključne besede oz. tage za posamezno kategorijo. Zame najbolje deluje kar tabela, kjer imam zabeležene svoje kategorije in za vsako kategorijo, osnovne ključne besede, ki jih pri vsaki objavi le še dodelam, po potrebi (dodam/odvzamem). Zakaj so ključne besede pomembne? Za SEO optimizacijo (več o optimizaciji najdeš tukaj www) in predvsem iskanje po blogu. Kategorije so lahko kar tvoje osrednja in sekundarne teme. Če se ti zdi smiselno jih razdeliti pa na podkategorije, pa kar na delo. Npr. za kulinarični blog bi kategorije lahko bile:
- Recepti
– Predjedi
– Glavne jedi
– Sladice - Preizkušene restavracije
- Vina za k obroku
- Iz zakulisja
- Iz mojega življenja
Za vsako od teh kategorij izberi ključne besede. Če bi želel/a izvedeti več o tem, kako poiskati in izbrati primerne ključne besede, lahko o tem napišem kaj več – če to želiš, mi sporoči spodaj v komentar ali preko katerega drugega medija 🙂
Sem pa ti seveda pripravila kar freebie, ki ga lahko izpolniš in si tako pomagaš pri načrtovanju vsebine! 😉
Komentiraj