Zraven ustvarjalnosti, kreativnosti, nekaj znanja je za oblikovanje logotipa potreben tudi proces. Proces, ki vodi od ideje pa vse do končnega produkta. Produkta, ki ima svojo zgodbo in dobro služi svojemu namenu. Danes te popeljem v zakulisje in ti pokažem, kako izgleda moj proces oblikovanja logotipa od začetka do konca.
1 | Brief – pridobivanje informacij
Najprej je faza pridobivanja informacij. Informacij o samem projektu: kaj stranka potrebuje, kaj je njen največji problem, kaj si želi, kaj bi bilo najbolje za njen posel, kaj ji je všeč, kdo je njena idealna stranka (kdo je idealna stranka? S čim se ukvarja? Kakšne barve, vzorci, dizajn, jezik ji je domač? Kje se običajno zadržuje, druži? Kaj si želi v življenju?…), za kakšne namene se bo logotip uporabljal, kakšne grafike so potrebne, katere aplikacije…
V tej fazi želim pridobiti čim več informacij o samem področju, stranki in komu je logo namenjen.
2 | Brainstorm, zbiranje idej, skiciranje
Moodboard (dobrega slovenskega izraza žal ne najdem, gre za kolaž, ki mi služi za inspiracijo, usmeritev)
Moodboard si zmeraj pripravim, da določim smer in zberem ideje, slike za inspiracijo, vzorce, barve, barvne kombinacije… na eno mesto. Zame je to kolaž, ki mi služijo kot inspiracija za posamezni projekt in smer, v katero želim ustvarjati.
Brainstorming
Šele v tej fazi (običajno) začnem z risanjem. Zakaj običajno? Včasih dobim ideje že prej, takrat jih takoj zabeležim na papir in se nato lotim moodboarda, brainstorming… Namen te faze je, da zberem vse ideje (dobre in slabe). Pri tem raziskujem in ustvarjam različne kombinacije, oblike, se poigram z različnimi idejami (ne glede na to, ali ima potencial ali ne)… Produkt te faze je običajno kar nekaj “počečkanih” listov papirja, ki jih nato analiziram in označim tiste skice, ki izstopajo, imajo potencial.
3 | Razvoj treh konceptov
Razvoj treh konceptov
Sledi analiza vseh idej in ožji izbor, iz katerega se razvijejo trije koncepti – oz. tri skice/verzije logotipa. Te tri verzije digitaliziram. Vsak koncept gre nato še skozi analizo – ali je primeren, ima vse potrebne komponente, je v skladu z vizijo in zahtevami… Pripravim jih formatu za predstavitev in ožji izbor.
Izbira enega koncepta (stranka)
Izmed treh je nato potrebno izbrati en končni koncept (lahko tudi kombinacija dveh) iz katerega nastane končni logotip.
4 | Izris končnega logotipa
Natančen izris osnovnega logotipa
Izbrani koncept nato natančno izrišem. Ker so bile prej skice, je na tem koraku potreben natančen izris logotipa.
Priprava vseh različic, barv, velikosti, postavitev, morebitnih ikon
Ko je osnovni logotip zrisan, pripravim še vse potrebne različice – formati, barvne različice, morebitne ikone… V tej fazi pripravim tudi CGP – celostno grafično podobo.
Oblikovanje potrebnih aplikacij
Glede na dogovor oblikujem še potrebne aplikacije. Kaj to je? Vse od vizitk, štampiljk, dokumentov, oblikovanja računov, letakov, cenika, ponudbe, banerjev, promocijski letakov, predloga za e-mail podpis, knjige, brošure….
Revizija
Sledi še revizija in morebitne zadnje spremembe.
5 | Priprava končnih datotek, predaja
Z zadnjo revizijo se naredijo še morebitne spremembe in nato pripravim končne formate logotipa, ikon in aplikacij – za splet, za tisk, v vektorski obliki. Pripravim tudi verzije za tisk morebitnih aplikacije (npr. za tisk vizitk so potrebna priprava dokumenta z robovi za razrez, barvni format…) in priporočila za uporabo logotipa.
To pa je celoten proces oblikovanja logotipa, po katerem je treba samo še nazdraviti! Čeprav je morda na prvi pogled videti enostavno, je za oblikovanje logotipa potrebno veliko več.
Komentiraj