Spletne strani imajo različne glavne naloge. Vse pa imajo nekaj skupnih nalog. V tej objavi ti pokažem 4 naloge in še nekaj idej, kako jih lahko morda izpiliš pri svoji spletki.
4 ključne naloge vsake spletne strani:
1 | Povezovanje / Connect
Prva naloga spletne strani je povezovanje in grajenje odnosa med obiskovalcem in tabo – to pa poteka skozi spletno stran. Ko obiskovalcev prvič obišče tvojo spletno stran, je najprej pomemben pozitiven prvi vtis, da hitro najde informacije, ki jih potrebuje in se na tvoji spletni strani zadrži čim-dlje – npr. prebere več blog zapisov in navdušeno sname tvoj freebi…
Spozna tvoje delo, tvojo vizijo, tebe in predvsem kaj na spletni strani najde zase. Grajenje odnosa in povezovanje je pomemben del vsakega biznisa, le redki obiskovalci se namreč odločijo za nakup ob prvem obisku spletke (pogosteje pa pri nizkocenovnih izdelkih ali storitvah).
2 | Grajenje mailing liste / Capture e-mails
Ko je prva stopnja spoznavanja mimo, želimo ohraniti stik tudi v bodoče. In tukaj pride na vrsto druga naloga spletne strani – zbiranje e-mailov naslovov. To lahko poteka na različne načine:
Kot prijava na novice (samo vabilo, da se obiskovalec prijavi na novice, običajno niti ne deluje več – vsi smo že zasipani z informacijami in potrebujemo dober razlog, da se prijavimo na nove novice).
E-mail v zameno za freebi oz. brezplačno gradivo, načrtovalnik, video, dodatne nasvete, serijo nasvetov…
In ker je že kar poplava vsega brezplačnega… je pomembno, da je tvoj freebie res kvaliteten! Ponudi nekaj, kar ni samo sebi namen, ampak bo obiskovalcu res koristilo.
Po prijavi pa je nujno poskrbeti tudi za serijo mailov, skozi katere lahko podaš še dodatne nasvete – ni pomembno samo nabiranje mailov, ampak pomembneje je grajenje dobrih odnosov.
3 | Grajenje zaupanja / Build trust
Ko ti je nekdo že zaupal s svojimi kontaktnim podatkom in dal dovoljenje, da mu lahko pošiljaš maile, je dobro to izkoristiti za grajenje še boljšega odnosa in zaupanja. Zaupanje je namreč bistveno, da se potencialna stranka odloči za nakup.
Seveda tukaj nimam nikoli v mislih, da je ok “izkoriščanje” to ni nikoli dobra izbira. Prej ali slej, bo to ubilo tvoj biznis. Zato je zmeraj na prvem mestu iskrenost in iskreno grajenje odnosov. Sprejmi, da je ok tudi to, če se nekdo prijavi na mailing listo, sname tvoje brezplačno gradivo, srka tvoje znanje in nikoli ne postane stranka. Tudi to je ok.
Kar brezplačno ponudiš, naj bo iskreno in ne pričakuj nič v zameno.
Pomagaj po svojih najboljših močeh.
Ohrani svoje vrednote.
Deli, deli, deli.
Eden izmed odličnih načinov grajenja zaupanja je res skozi brezplačna gradiva, ampak ni edini. Zaupanje lahko gradiš tudi (oz. še bolj) z rednimi in kvalitetnimi novičkami in na družabnih omrežjih. Pazi le, da ne bodo vse vsebine le prodajno usmerjene.
4 | Konverzija iz obiskovalca v stranko – prodaja / Converting sails
Ko ti potencialna stranka zaupa in imaš zgrajen odnos, je čas za naslednjo nalogo spletne strani. To je, da obiskovalca pretvori v stranko. Morda je to nakup izdelka, rezervacija termina za masažo, nakup aplikacije, poslano povpraševanje, rezervacija na delavnico, prijava na tečaj…
Karkoli zate pomeni konverzija, je to ena najpomembnejših nalog spletne strani za tvoj biznis (drugače gre za hobi! 😉)
Verjetno si opazil/a, da gre za proces, ki izgleda običajno bolj kot lijak in si ga lahko predstavljaš nekako takole:
Največ bo le obiskovalcev, nekaj izmed teh bo stopilo v stik, nekaj se jih bo odločilo celo za tvoje novičke in nekaj postalo tvoja stranka. Idealno je, da jih je na vsakem koraku čimveč, zato zmeraj poskrbi za kvaliteto!
Upam, da ti ta prispevek pomaga pri razumevanju spletne strani. Vabim pa te, da svoje mnenje deliš – morda celo katera naloga manjka na tvoji spletni strani in kdaj jo imaš namen posodobiti (tako pridobiš dodaten potisk, saj veš… obljuba dela dolg 😉).
Maja pravi
Vabim pa te, da svoje mnenje deliš – morda celo katera naloga manjka na tvoji spletni strani in kdaj jo imaš namen posodobiti (tako pridobiš dodaten potisk, saj veš… obljuba dela dolg ).