SEO (optimizacija za iskalnike) na spletni strani je ena najbolj pomembnih stvari in hkrati zelo spregledanih/ignoriranih delov spletne strani.
SEO je namreč lahko precej zahteven in nerazumljiv.
V tem prispevku zato več o SEO in nekaj trikov, ki ti bo olajšalo delo.
Kaj je SEO? (za vse, ki še ne poznajo)
SEO je kratica za “Search Engine Optimization” in po domače povedano, pomeni optimizacija spletne strani.
Torej nujno potrebna, da Google sploh poindeksira tvojo spletno stran in jo potem uvrsti med svoje zadetke.
Zakaj je SEO pomemben?
Odgovor je čisto enostaven: zato, da potencialni obiskovalci tvojo spletno stran lahko najdejo na Googlu.
Kar pa lahko vodi k povečanemu poslu (npr. prodaja, obiskanost fizične trgovine, pekarne…).
Na kratko… SEO je ključnega pomena.
Vrste SEO:
Obstajata dve plati SEO, obe pa sta nujni za dobro optimizacijo in sicer:
- SEO na spletni strani (“ON-page SEO”) – To je optimizacija na tvoji spletni strani – od vsebine, slik, grafik, url naslovov, kvalitetno napisane kode, prijazna stran za uporabnike…
- SEO izven spletne strani (“OFF-page SEO”) – To je vse, kar je povezano s SEO, ampak ni del tvoje spletne strani (npr. kvalitetni “backlinks” oz. zunanje povezave na tvojo spletno stran).
Spodnji popravki so fokusirani na ON-page SEO (kar je pod 100% tvojo kontrolo).
3 hitri popravki, ki se jih lahko lotiš zdaj
1 | Ključne besede, meta podatki
Na spletno stran vključi meta podatke: naslov, opis, ključne besede…
Idealno je, da za vsako podstran uporabiš ključne besede in opise, primerne glede na njeno vsebino.
Če ne veš kako izbrati najbolj primerne ključne besede, lahko preveriš brezplačen spletni tečaj za ključne besede: Kako izbrati ključne besede.
2 | Primerna uporaba značk (npr. za naslove h1, h2…)
HTML značke definirajo obliko tvojega besedila. Npr. Značke <h1>, <h2>, <h3> definirajo 3 največje naslove, značka <p> definira odstavek…
Zato je zmeraj smiselno uporabljati primerne značke: za naslov h1, h2, itd. za odstavke p in seveda vse ostale značke. Ne uporabljaj pa npr. značke za naslov, če to ni naslov in želiš samo videz naslova – v tem primeru oblikuj besedilo ročno (npr. odebeljeno in večje).
Iskalnik in obiskovalec bosta tako namreč hitro ločila med naslovom, vsebino in pomembnostjo posameznega besedila…
Pogosta napaka: vsaka posamezna stran bi naj imela le en glavni naslov: <h1> in ne več.
3 | Poimenovanje in optimizacija fotografij
Preden naložiš fotografijo na spletno stran, jo preimenuj.
Torej namesto IMG_001.jpg uporabi logično ime, ki ima pomen povezan s sliko. Idealno je celo, če v imenu uporabiš ključno besedo iz točke 1.
Dodaj še naslov, alternate text in čimveč ostalih atributov pri metapodatkih na spletni strani.
Google namreč ne zna “prebrati” fotografij (npr. če daš na fotografijo napis, ga Google ne zna prebrati, zanj je to le fotografija), zna pa prebrati meta podatke, ki jih ima fotografija. Zato jih je dobro optimizirati.
Na eni strani naj bodo slike primerne velikosti in naj ne presega 1MB, razen če je to zares potrebno. Za stiskanje fotk lahko uporabiš npr. JPEG mini ali ImageOptim (preden jih naložiš na spletno stran).
Bonus: link do svoje spletne strani dodaj na družabnih omrežjih, podpis v e-mailu, na fizično vizitko, deli povezavo npr. če si kje gost/ja intervjuja, podcasta…
Zate imam pa še nekaj novega – SEO starter: serija mini webinarjev, ki ti bodo pomagali bolje razumeti SEO. BREZPLAČNO se lahko prijaviš tukaj 👉 SEO starter
Morda te zanima tudi…
Komentiraj