Za spremljanje obiskanosti spletne strani, informacije, katere vsebine so najbolj brane, od kje pride obiskovalci in podobno lahko na svoji strani, uporabiš Google Analytics (kar že verjetno poznaš).
V tem prispevku ti pokažem, kako z Google Analytics začeti. Osnovne informacije oz. hiter vodič po Google Analytics za začetnike – vse, ki se z Analytics šele spogledujete.
Implementacija Google Analytics na spletno stran
Če še Google Analytics ni vgrajena v tvoji spletni strani, jo je treba najprej dodati. Kodo, ki jo je treba vgraditi dobiš v svojem Google Analytics računu. Če ga še nimaš, ga moraš najprej ustvariti s svojim Gmail računom.
Najprej ustvariš “New Account” vpišeš vse potrebne podatke (Account Name, Website Name, Website URL…).
S klikom na gumb “Get Tracking ID” se ti ustvari koda, ki jo moraš nato vgraditi v svojo spletno stran.
Če uporabljaš WordPress, potem imajo teme že pogosto namenjeno polje, kamor kopiraš to kodo. Če ne, je kodo treba dodati v glavo strani – pred zaključek. Če ti to ni poznano, ti priporočam, da za to poskrbi nekdo, ki se na to bolje spozna.
Ko je koda vgrajena, je treba počakati nekaj časa in kmalu se ti bodo v Analytici začele prikazovati vse statistike o tvojih obiskovalcih. Po potrebi pa ne pozabi poskrbeti še za obvestilo o piškotkih.
Spremljanje analitike
Ko imaš analitiko vgrajeno lahko na narediš svoja poročila, nastaviš cilje…
Na domači strani najdeš kar nekaj informacij, če na hitro preletimo, kaj kaj pomeni:
Sessions: Številko obiskov na tvoji strani v določenem obdobju.
Users: Število obiskovalcev v določenem obdobju.
Pageviews: Število ogledov strani v določenem obdobju.
Pages / Session: Povprečno število ogledanih strani na obisk.
Avg. Session Duration: Povprečen čas, ki ga je obiskovalec preživel na tvoji strani.
Bounce Rate: Razmerje obiskovalcev, ki so odšli s spletnega mesta po ogledu samo ene strani (takoj zaprta stran).
% New Sessions: Odstotek ljudi, ki prvič obiščejo tvojo spletno stran.
Na levi strani imaš še menije (poročila), po katerih se lahko na hitro sprehodimo:
1 | REAL – TIME
Spremljanje analitike v realnem času. Tukaj lahko vidiš, koliko obiskovalcev je trenutno na tvoji spletni strani, katero stran si oglejujejo, od kod so prišli (npr. iz Facebooka).
2 | AUDIENCE
Najdeš podatke o obiskovalcih, npr. Jezik, državo, brskalnik preko katerega pridejo na tvojo stran, operacijski sistem, kako se sprehajajo po spletni strani…
3 | ACQUISITION
Zelo zanimivo je preveriti, kako pridejo obiskovalci na tvojo stran. Privzeto je:
Organic Search (obiskovalci, ki pridejo na tvojo stran preko iskalnikov – npr. Google)
Social (obiskovalci, ki pridejo na tvojo stran iz socialnih omrežij)
Direct (z direktnim linkom)
Referral (obiskovalci, ki pridejo na tvojo stran preko drugih strani – linki na drugih straneh)
Slednje še je kako zanimivo, saj lahko preveriš, od kje prihajajo tvoji obiskovalci oz. na katerih spletnih straneh je povezava do tvoje strani.
4 | BEHAVIOR
Spremlja “obnašanje” obiskovalcev na tvoji strani, katere strani so najbolj obiskane/brane, kako se obiskovalec premika po strani (npr. kam se premika iz landing page naprej).
5 | CONVERSIONS
Pod conversions najdeš informacije o zastavljenih ciljih (“Goals”) (če imaš nastavljene – npr. en cilj je lahko, da se obiskovalec na strani nahaja več kot 2 minuti), Ecommerce, Multi-Channel Funnels in Attribution.
Google Analytic seveda omogoča še veliko več, to so le osnovne informacije, ki jih lahko spremljaš. Največ informacij dobiš tako, da se sprehodiš in preklikaš po Google Analytics in se najprej spoznaš z osnovnimi informacijami, tako lahko hitro vidiš katere informacije ti koristijo/zanimajo.
Že uporabljaš Analitiko, katere statistike so ti najbolj zanimive?
Komentiraj