Kreiranje nove spletne strani je proces, v katerem je potrebno najprej razviti in zastaviti načrt za pozitivno uporabniško izkušnjo, kjer bo obiskovalec hitro našel iskane informacije in se bo na stran z veseljem vračal.
Če razmišljaš o sodelovanju z menoj in te zanima, katerih 5 informacij potrebujem, še preden se zares lotiva projekta, beri naprej.
1 | Predstavitev
Najprej je čas za tvojo zgodbo. Kdo si, s čim se ukvarjaš, kako se je vse skupaj začelo, kdo so tvoji konkurenti… Skratka čim več informacij o tebi in tvojem poslu, da te bolje spoznam.
2 | Cilji spletne strani
Naslednja točka je namenjena razumevanju, kaj potrebuješ – zakaj potrebuješ spletno stran, kaj naj bi vsebovala, čemu je namenjena, kako si si jo zamislil/a… Poznavanje tvojih želja, ciljev je še kako pomembno, saj lahko le tako najdeva najboljšo rešitev zate in tvoje obiskovlalce/stranke. V tem delu se pogosto zgodi, da njadeva kakšno še boljšo rešitev, na katero morda sploh nisi pomislil/a in bi bila zate še bolj idealna.
3 | Idealna stranka
Da sploh veva, komu je stran namenjena, koga nagovarjava, moram najprej vedeti, kdo je tvoja idealna stranka, kakšne obiskovalce želiš na svoji strani… Tako bo stran prilagojena njihovim potrebam. In če je tvoj odgovor “spletna stran je namenjena vsem” naj ti pojasnim s primerom, zakaj je pomembno, da se osredotočiš na idealno stranko:
Stran, namenjena mladim je se razlikuje od strani, namenjena upokojencem. Uporablja se npr. lahko sleng, pa tudi oblikovno lahko izgleda drugače – npr. upokojenci morda potrebujejo večjo velikost pisave, mogoče celo možnost povečave tekstov, ikone, ki so pri mlajših samoumevne, pri upokojencih potrebujejo pojasnilo… Bo dovolj, ane?
Če še nimaš opredeljene svoje idealne stranke, sem v prejšnji objavi pisala ravno o tem, zraven pa pripravila še brezplačen priročnik, ki te vodi skozi proces ustvarjanja idealne stranke: Kdo je tvoja idealna stranka?
4 | Dolgoročni cilji, poslanstvo
Kakšni so tvoji dolgoročni cilji (tako na področju biznisa, kot spletne strani)?
Spletna stran bi ti morala pomagati pri doseganju dolgoročnih ciljev in ni le še ena stvar, “ki imajo vsi, zato jo moraš imeti ti”. Seveda je pomembna (nujna) online prisotnost, vendar je ta lahko na različne načine (podpira tvoj dolgoročni cilj ali pa tudi ne). Facebook pa seveda ni dovolj.
Torej kakšni so tvoji dolgoročni cilji? Ne mislim samo ciljev spletne strani, ampak predvsem cilje tvojega posla, poslanstva. Kako ti bo spletna stran pri tem pomagala?
Tudi, če se ti trenutno kakšne stvari ne zdi vredno vključiti na stran, je pomembno, da poznam tvoje cilje oz. načrte, saj lahko le tako naredim dobre temelje, na katerih se bo potem širil in razvijal tvoj posel oz. spletna stran. S tem pa si lahko prihraniš tudi nekaj (nepotrebnih) stroškov.
Npr. spletna vizitka je lahko odlična rešitev, če služi svojemu namenu. Lahko pa je tudi nepotreben strošek, če (kmalu) načrtuješ stran razviti v kaj več (osnovna spletna vizitka namreč nima temeljev za nadgradnjo v večjo spletno stran).
5 | Proračun
Proračun oz. budget je pogosto kar malo kočljiva točka. Pa naj pojasnim, zakaj je dobro poznati proračun. Za lažjo predstavo vzemiva za primer nakup avta. Če prodajalec pozna koliko si pripravljen/a vložiti v avto, ti lahko glede na tvoje potrebe ponudi najboljše vozilo – glede na tvoj budget, ki si ga pripravljen/a vložiti v avto, lahko izbereš še dodatno opremo, ki ti bo kar najbolj koristila.
Podobno je pri spletnih straneh. Glede na vse podane informacije, želje, budget ti lahko pripravim rešitev, ki bo najprimernejša zate.
Komentiraj