Kdo je tvoja idealna stranka?

Kdo je tvoja idealna stranka?

Kdo je tvoja idealna stranka?

Se ti je že kdaj zgodilo, da si želel/a napisati novo objavo na blogu/Facebooku/Instagramu…
pa besede niso bile prave, kaj sploh napisati?
 
Odgovor je lahko enostaven – vprašaš svojo idealno stranko.
 
Koga?
 
Idealno stranko.
 
To je imaginarna oseba, ki si jo kreiraš kot svojo sanjsko stranko oz. bralko/bralca bloga. Je oseba, ki je zate (in tvoj biznis ali blog) idealna stranka in ima svoje lastnosti – kot prava oseba. S tem ko se usmeriš in natančno opredeliš, kdo je tvoja idealna stranka, bo tudi nagovarjanje in ustvarjanje novih vsebin, produktov, storitev enostavneje. Zraven tega pa bo prilagojeno točno takšnim osebam (in ne vsem). Zakaj je to bolje? Običajno je težava, če nagovarjaš širšo množico, te sliši veliko manj oseb (če sploh kdo), kot pa, če nagovarjaš točno določeno “vrsto” ljudi. Informacije, jezik, način izražanja bo tako prilagojena tej osebi. Če imaš blog, potem je to zate idealna bralka /bralec, če je imaš biznis, potem je to stranka.
 
Kdo je tvoja idealna stranka?
 
Torej kdo je tvoja idealna stranka?
 
Da jo enostavneje spoznaš, sem ti pripravila priročnik s pomočjo katerega lahko odgovoriš na vprašanja in tako podrobneje opredeliš in spoznaš svojo idealno stranko. Če si vzameš čas, premisliš in odgovoriš na ta vprašanja, verjamem, da ti bo to zelo koristilo naslednjič, ko boš pisal/a nove vsebine.

Najprej pa o tem, zakaj so pomembni tako podrobni podatki? Zakaj je pomembno ime/s čim se ukvarja/kje živi? Morda se celo sprašuješ, zakaj bi to bilo relevantno?
 
Torej. Podrobneje kot opredeliš to osebo, bolj jo spoznaš, lažje si jo predstavljaš in zmeraj, ko zanjo ustvarjaš vsebine/produkte/objave… jo imaš v mislih in lažje ustvarjaš prilagojene vsebine za to osebo. Z vsemi temi informacijami lahko tudi ugotoviš, kje se sploh tvoja idealna stranka običajno nahajajo, kje je bolje, da posvečaš več pozornosti.
 
Primer: če prodajaš otroška oblačila, je tvoja idealna stranka mama, ki ima fantka – nogometaša in zagretega športnika. Ob nedeljah hodijo na izlete, živijo v enodružinski hiši in so v pričakovanju še enega otroka. Morda je zate smiselno, da se pojaviš kot sponzor na kakšni nogometni tekmi, morda lahko na svojem blogu zapišeš ideje “kam na enodnevni izlet” in kaj je najprimernejša oprema za otroke (tudi iz tvoje ponudbe)… To ti torej lahko pomaga, da ugotoviš, kam je bolje nameniti več pozornosti.
 
Tudi kadar se ti zatakne in ne veš, ali je določena vsebina primerna, se samo vprašaš, ali bi to bilo všeč tvoji idealni stranki, če da, super je to to, če ne, se vprašaj, kaj bi bilo tej osebi všeč/kaj jo zanima/kaj potrebuje/kako ji lahko pomagaš. Za spletno stran pa to pomeni, da bodo vsebine na strani prilagojene točno tej osebi. In ko bo takšna oseba prišla na stran, se bo počutila doma.
 

Analiza trenutnih strank, obiskovalcev spletne strani

Če imaš spletno stran in spletno analitiko, lahko najprej pogledaš in ugotoviš, kdo so sploh tvoji trenutni obiskovalci. Preveri od kod prihajajo, kakšna je njihova starost, spol…
 

Ustvarjanje idealne stranke

Potem pa sledi, da podrobno opredeliš svojo idealno stranko. Spodaj najdeš celoten priročnik, ki ga lahko snameš in uporabiš pri kreiranju idealne stranke/obiskovalca:
 

Osnovni podatki:

Ime – kako je ime tvoji stranki?
Starost – koliko je stara? Zapiši točna leta ali leto rojstva.
Spol – je moški ali ženska?
Izobrazba – kakšna je njena izobrazba?
Zakonski status – Kakšen je zakonski status? Je tvoja idealna stranka samska, poročena, ima družino, ima otroke, je v zvezi, je ločena…?
Kraj bivanja in bivalne razmere – kje živi tvoja idealna stranka? Je to na podeželju, v mestu, na obali, planini…? Živi v hiši, stanovanju, bloku, enostanovanjski hiši, večstanovanjski hiši…? Je v njeni lasti, je v najemu, živi pri starših…?
 
Zaposlitveni status – je tvoja idealna stranka zaposlena, brezposelna, ima svoj biznis?
Mesečna plača – kakšen je njen mesečni dohodek?
Kaj je največji problem v življenju/poslovno – kaj je njen največji problem v življenju? Kaj je njen največji poslovni problem?
 

Druge informacije:

Hobiji, najljubše aktivnosti v prostem času – Kaj najraje počne v življenju? Kaj so njeni konjički? V čem uživa?
Vrednote – kaj ji je v življenju najpomembnejše? Kakšne so njene vrednote?
Najljubše TV serije – katere so njene najljubše TV serije? Tudi, če ne gleda serij je to lahko koristna informacija.
Najljubši filmi – kateri je njen najljubši film?
Najljubše revije – katero revijo najraje prelista?
Najljubši blogi, spletne strani – kateri blog, spletno stran najraje obišče?
Najljubše blagovne znamke (oblek, tehnične…) – katera je njena najljubša blagovna znamka (za oblačila, naprave, kuhinjske pripomočke…)?
Kaj najraje/najpogosteje išče po spletu – kaj je tisto, kar najpogosteje išče na spletu?
Najljubša družabna omrežja – na katerem omrežju se največ nahaja? Katero družabno omrežje ji je najbližje? Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest…?
 
Če imaš kakšne specifične zahteve, ki bi jih stranka morala imeti, potem seveda dodaj še dodatne svoje opredelitve, ki ti bodo še dodatno koristile pri ustvarjanju idealne stranke.
  

Želiš nedeljske novičke? + brezplačen dostop do vseh freebies.
JA, SEVEDA! >>

No Comments

Post A Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.