Čas korone oz. covid-19 je za veliko podjetnikov blazno težak. Ampak verjamem, da nam prinaša tudi veliko novih priložnosti. Daje nam čas, da naredimo vse, kar nikoli nismo imeli časa, zadihamo in pogledamo ali sploh še gremo v smer, ki si jo želimo…
Skratka…
Imaš dve izbiri – glavo v pesek in čakaš, da mine…
… ali vklopiš svojo kreativnost in popelješ svoj bizni na nov nivo.
Torej, kaj izbereš?
Če prvo, potem verjetno ni smiselno, da bereš naprej (razen, če si odprt/a za nov navdih in ideje). Če drugo, pa sem zate pripravila cel kup idej, ki upam, da ti bodo služile kot inspiracija, da začneš “brainstormat” in najdeš čisto svojo pot, da popelješ svoj biznis na čist nov nivo!
Če si med tistimi, ki jim je trenutna situacija upočasnila ali celo popolnoma ustavila posel, potem vedi, da zate to obdobje ni obdobje za šprint, to je obdobje za maraton.
Za grajenje dolgoročne strategije, dolgoročnih sodelovanj in zvestih strank.
Pomembno je zgradi zaupanje in dobre odnose s svojimi strankami.
Ne pozabi nanje, tudi če trenutno niso tvoji potrošniki. Stopi raje v čevlje vodje in jim s svojimi storitvami/nasveti pomagaj, da prebijejo to obdobje boljše, kot bi bilo brez tebe. Na koga misliš, da se bodo po tem obdobju, najprej spomnili?
Predlagam ti, da razmisliš in morda odkriješ, kaj čisto svojega, tukaj je le nekaj idej:
Kaj lahko naredim, če sem frizer…
Virtualno striženje bi bilo super, ampak žal zaenkrat še ne gre. Lahko pa pripraviš teren za potem, ko bo to obdobje za nami: gradiš mailing listo in povečaš število navdušenih sledilcev na omrežjih. Lotiš se lahko snemanja YouTube videov, kjer predstaviš, kako lahko poskrbimo za lase, kako jih negujemo, deliš super recept za DIY masko, kako poskrbeti za frizurco, tudi ko si samo doma. Mogoče pa lahko narediš tud kak izziv najboljše frizurce v karanteni?
Pripraviš lahko tudi freebie, za katerega nikoli nisi imel/a časa ali pa serijo brezplačnih videov, webinarjev…
Seveda pa ni nujno, da je vse to brezplačno.
Kaj lahko naredim, če sem slaščičar…
Kaj pa dostava sladic na dom? Če še nimaš zgrajene online prisotnosti, lahko razmisliš tudi o spletni trgovini. Morda lahko organiziraš delavnico (tudi online), kjer učiš o pečenju sladic, okraševanju sladic, prehrani, kako nadomeščamo posamezne sestavine, kako jih naložimo na krožnik, da zgledajo lepo…
Kaj lahko naredim, če imam lepotni studijo…
Pomagaj svojim sledilcem, strankam, da vseeno ostanejo v dobri formi! Kako uredijo svoje nohtke doma, kakšno masko iz hladilnika naj si pripravijo… Lahko si zamisliš tudi online tečaj ali webinar, kjer jih naučiš ličenja, kako poskrbeti za zdravo kožo, kateri prehranski dodatki so top…
Kaj lahko naredim, če imam joga studio, sem osebni trener…
Hm, online vadbe so trenutno zelo aktualne – pravi hit! Da pripraviš svoj vadbeni program, potrebuješ samo kamero (lahko tudi telefon) in npr. YouTube račun. Vadbeni program lahko deliš brezplačno, plačljivo ali ga celo vodiš v živo (seveda online). To so lahko 1:1 ali skupinske vadbe.
Kaj lahko naredim, če sem fotograf…
Razmisli o sodelovanju in povezovanju. Na eni strani lahko strankam poslikaš njihove produkte (npr. poslane po pošti ali dostavljene), lahko jim pripraviš paket fotk za družabna omrežja… lahko svoje fotke tudi online prodaš (stock Photos).
Na drugi strani pa lahko začneš razmišljati o dolgoročnih sodelovanjih – npr. če si poročni fotograf, lahko sodeluješ z organizatorji porok in jim v zameno priskrbiš kakšne dobre fotke iz porok/organizacije. V letošnjem letu bodo poroke verjetno “bolj na hitro”, zato razmisli o ponudbi za takšne primere (kakšni manjši paket?). In pa predvsem organiziraj in avtomatiziraj si proces, da boš pripravljen/a na boooom po karanteni.
Če si npr. družinski fotograf/za nosečnice/dojenčke… razmisli o sodelovanju s kakšno butično trgovino z oblačili. Na eni strani, boš potem lahko svojim strankam ponudil/a oblačila, na drugi, strani pa fotke za butično trgovino. Popularno postaja tudi fotografiranje družin na vhodu v svoj dom (torej brez stika).
Kaj lahko naredim, če sem v industriji turizma…
Airbnb verjetno poznaš? Kaj pa “Airbnb Online Experiences | Fun Without Leaving Your Home”? No, to je v zadnjem času vedno bolj popularno – najdeš pa različna online doživetija. Od tega, da te popeljejo po določenem mestu, pa vse do tega kako se naučiti okušati vino… Razmisli, kako lahko svojo turistično ponudbo preoblikuješ dolgoročno in da bo ponujala nepozabno doživetje.
Kaj lahko naredim, če imam samo fizično trgovino z oblačili…
Spletna trgovina je super izbira. V tem času pa lahko svojim strankam pomagaš z nasveti, da so tudi doma lahko šik oblečeni, kako kombinirati trenirko z bluzo, kakšni vzorci ali barve so najprimernejši za posamezno postavo… Mogoče celo kaj o organizaciji in čiščenju omare.
Pa še nekaj splošnih idej:
Če že imaš online prisotnost:
- Preveri in posodobi besedila na spletni strani (npr. za stran “O meni” si lahko pomagaš s predlogo: KAKO SE PREDSTAVITI BRALCEM – STRAN “O MENI” + BREZPLAČNI DELOVNI LIST).
- Posodobi opise na družabnih omrežjih, morda je čas, da zamenjaš tudi profilno/cover fotko.
- Poskrbi za SEO optimizacijo, da se na Googlu uvrstiš kar najvišje (če potrebuješ pomoč, lahko preveriš moj online tečaj SEO začetni tečaj).
- Napiši nov blog (ali za celo leto blogov!).
- Pripravi si objave za družabna omrežja.
- Analiziraj kaj na tvoji spletni deluje in kaj ne, nedelujoče dele izboljšaj.
- Morda tvoja spletna stran potrebuje posodobitve?
- Morda na spletni strani lahko avtomatiziraš kak proces/
- Morda je čas, da spremeniš vizualno podobo spletne strani?
Če še nimaš online prisotnosti:
- Najprej se lahko lotiš načrta spletne strani – pomaga ti lahko tudi: KAKO PRIPRAVITI NAČRT ZA SPLETNO STRAN + FREEBIE
- Razmisli, kaj vse bi bilo dobro vključiti na spletno stran (predstavitev, kaj bi tvojim obiskovalcem najbolj koristili, morda spletno trgovino, portal z online vsebino…).
- Nato poišči izvajalca (lahko se lotiš tudi sam/a – če te zanima ta možnost, lahko preveriš tudi spletni tečaj WordPress za začetnike: hiter tečaj uporabe ; če te zanima sodelovanje z mano, lahko preveriš moje pakete).
- Razmisli, na katerih družabnih omrežjih se nahaja tvoja idealna stranka in katero omrežje bi bilo najprimernejše zate (za Instagram, ti lahko koristita spletna tečaja: Kako do dobre BIO na Instagramu in Instagram za male podjetnike)
- Načrtuj in pripravi objave za družabna omrežja, potem pa poskrbi še za rast na svojem profilu
Ne glede na online/offline prisotnost pa:
- Organiziraš si lahko svoj potek dela in delovni kotiček.
- Razmisli, kateri deli poslovanja bi se lahko avtomatizirali – je to mogoče, da si pripraviš koledar objav za družabna omrežja? Ali koledar za deljenje starejše blog objave? Predloge najdeš tukaj)…
- Naredi si načrt za promociji, kaj še lahko narediš?
- Skušaj ugotoviti, kako lahko svoj biznis še izboljšaš in če morda pri tem potrebuješ mentorja.
- Ne pozabi ponuditi tudi darilnega bona, ki ga stranka lahko koristi po tem norem obdobju.
- Mogoče je tudi končno čas, da razmisliš o kreiranju mailing liste in pripravi avtomatizirane serije emailov (tistih, ki se avtomatsko v izbranem zaporedju in času pošiljajo ob novi prijavi na novice.
- Ali pa pridobi kakšno novo znanje, ki ti bo pri poslu ali osebno koristilo.
Zdaj je čas, da testiraš (tudi tiste bolj nore ideje)! pssst za vse “neuspele” poskuse lahko kriviš covid-19. 😉
Komentiraj