Nekateri podjetniki smo v tem obdobju morda precej zaskrbljeni. Nekateri malo manj.
V času, ko je vrata zaprlo večina podjetij, ki poslujejo le ofline – kot fizične trgovine, kavarne, vadbeni centri, pekarne, slaščičarne…
Morda posluješ le fizično in online prisotnost zate sploh še ni bila potrebna. No, to se je zdaj popolnoma spremenilo.
Nič hudega, če si poslovno prisotna/en samo ofline, sedaj imaš idealno priložnost, da svoj posel predstaviš tudi v online svetu.
Zdaj je čas, da narediš plan za svojo online prisotnost – spletna stran in družabna omrežja.
Ker vem, da vas je veliko takih, ki sploh ne veste kje začeti, sem pripravila danes vodič, ki te bo vodil, da narediš dobro strategijo za online prisotnost – spletno stran!
Kje začeti, kako se pripraviti?
Predlagam ti, da si rezerviraš nemoten čas za ta plan. Najprej skušaj čim več splanirati, kasneje pa lahko strategijo še dopolnjuješ in piliš z dodatnimi idejami.
Pripravila sem ti brezplačen vodič, ki ga lahko izpolniš in pripraviš načrt za svojo spletno stran (če jo imaš namen postavit sam/a ali najeti izvajalca)!
Hm…
Katere programe pa potrebuješ za načrt?
Nobene!
Potrebuješ le Google račun (Gmail), ker je vodič pripravljen v Google dokumentu – hja, nobenih izgovorov več! 🙂
1 | Definiraj idelano stranko / obiskovalca
Če še nimaš… PROSIM, PROSIM najprej določi svojo idealno stranko, idealnega obiskovalca spletne strani.
Komu bo spletna stran sploh namenjena? Bolj, kot opredeliš svojo idelano stranko, lažja bo zate priprava besedil in učinek bo veliko večji.
Brezplačen priročnik, za kreiranje idealne stranke najdeš 👉 Kdo je tvoja idealna stranka?
2 | Raziskuj in se inspiriraj
Prvi korak je, da se lotiš raziskovanja in nabiranje inspiracije. Idealno je, da si pripraviš moodboard z vsemi vizualiami, ki so ti všeč, hkrati pa tako tudi določiš, kaj ti ni všeč (kako do moodboarda, najdeš v prispevku 👉 Kako ustvariti moodboard (kolaž)).
V moodboard zberi vse vizualije, slike, mogoče tudi kakšno spletno stran – vse skupaj naj daje občutek, ki ga želiš, da ga ob obisku občuti tudi tvoj obiskovalec spletne strani. Nato analiziraj – kaj je rdeča nit vsega na tvojem moodboardu.
Izberi ENO besedo, ki bo definirala glaven občutek “feeling” spletne strani. Npr. romantika, pozitivna, vesela, inspiracija… To ti bo pomagalo pri fokusu, kako pripraviti besedila in kako bo spletna stran na koncu delovala.
Potem je čas, da pripraviš nekaj osnovnih informacij o spletni strani, ki jo želiš:
- naslov spletne strani (naj bo kratek in opisen),
- kratek opis spletne strani (prikaže se kot kratko besedilo na Googlu ali družabnih omrežjih),
- željeni URL naslov,
- preveri, da je ime na voljo tudi na družabnih omrežjih.
Podrobnejše informacije najdeš v brezplačnem priročniku, ki ga dobiš tukaj:
3 | Določi strukturo strani
Struktura strani ti bo pomagala pri tem, da ugotoviš katera besedila moraš pripraviti. Struktura strani so vse strani in podstrani, ki jih potrebuješ. Običajna stran npr. potrebuje vsaj: domačo stran, predstavitev storitve/produkta, kontakt, o meni…
Predlagam ti, da si zapišeš seznam vseh strani in jih nato razporediš po vrstnem redu, kot bi bile v meniju. Prva in zadnja postavka v meniju sta običajno najbolj klikani – to ti lahko pomaga pri odločitvi o vrstnem redu. Pomagaš si lahko tudi s samolepilnimi listki.
4 | Pripravi vsebino
V pripravo vsebin spadajo besedila, grafike in fotografije.
Pri pisanju besedil je fino, da uporabljaš ključne besede. Če ne veš, katere besede uporabiti, lahko pogledaš brezplačni spletni tečaj 👉 Kako izbrati ključne besede
Nato se loti priprave besedil. Svetujem ti, da si za vsako stran najprej pripraviš nekaj točk, kaj vse želiš sporočiti, nato pa se lotiš pisanja.
Za spletne strani običajno velja, da se uporabljajo krajša besedila, ki so razdeljena na krajše odstravke. Besedilo naj bo zanimivo, privlačno, ne pozabi pa vključiti tudi CTA (Call to Action) – oz. pozvati obiskovalca k določeni akciji (npr. preberi več, kupi, naroči se na novice, piši mi…).
5 | Pripravi legalne vsebine
Naj najprej opozorim, da nisem pravnica, zato tudi ne odgovarjam za predlogo, ti pa dam nasvet za dober začetek. Potrebno je spisati vsaj 2 strani: politika zasebnosti in splošni pogoji. Odvisno od tvojega biznisa. Te vsebine so potrebne, da je na eni strani obiskovalec seznanjen in na drugi zaščitiš sebe.
Politika zasebnosti vsebuje vse podatke o zbiranju, obdelavi, hrambi, predaji osebnih podatkov. V splošnih pogojih pa obiskovalec najde pravice in dolžnosti, ki jih ima ob brskanju po spletni strani in morebitnem npr. nakupu izdelka v spletni trgovini.
Predlogo besedila, najdeš v brezplačnem priročniku (ampak še enkrat pozor, nisem pravnica, zato se posvetuj še s pravnikom, ki bo dodatno potrdil vsa besedila).
Če želiš, da ti pri spletni strani pomagam jaz si lahko pogledaš, kaj vse vsebuje paket spletne strani 👉 Storitve: spletna stran, portfolio ali mi pišeš na maja@mod.si
Komentiraj