Na kaj pomisliš ob besedah “najboljši sosed”? Mercator? Njihov prepoznavni rdeči logo? Prepoznavno tablo na trgovinah Mercator? Na njihove rdečo rumene letake in oznake za akcijo? Lumpi? Vse to so deli njihove celostne grafične podobe. Njihovi izdelki, storitve in vse povezano z njimi deluje kot povezana celota. In ne, ne promoviram Mercatorja, tudi Spar, Tuš, Simobil, Perutnina Ptuj, Apple, McDonald’s… imajo svoje grafične podobe in ob misli, na vsako izmed njih imaš najbrž svoje asociacije.
Kaj je CGP in zakaj je pomemben?
CGP oz. celostna grafična podoba je celotna vizualna podoba podjetja. Sestavljena je iz različnih elementov, ki dajejo podjetju večjo prepoznavnost in lastno identiteto. Zaradi njihove celostne podobe deluje takšno podjetje profesionalno in ugledno, stranke pa običajno takim podjetjem bolj zaupamo.
Dobro pripravljen CGP pa lahko za podjetje pomeni tudi velik prihranek časa in denarja. Za pripravo novih grafičnih elementov (npr, prospektov, letakov…) so namreč osnovni grafični elementi že pripravljeni, to pa lahko poenostavi in pohitri proces oblikovanja novih promocijskih materialov.
Kateri so elementi CGP?
K celostni grafični podobi spadajo vsi vizualni elementi, ki predstavljajo podjetje npr.:
- logotip (v različnih velikostih, oblikah, barvnih kombinacijah)
- barvna shema podjetja
- tipografija
- spletna stran
- slogan podjetja
- vizitka
- dokumenti (računi, dopisi, navodila, MS predloga, kuverte…)
- grafični elementi (npr. maskota, prepoznavni liki)
- marketinški plakati, letaki, zloženke
- žig
- e-mail podpis
- reklamni materiali (majice, kape, skodelice, svinčniki, koledarji, bloki…)
- napisi na vozilih
Seveda za vsako podjetje ne pridejo v poštev vsi zgoraj navedeni elementi, ampak se prilagodijo glede na potrebe posameznega podjetja.
Kdo potrebuje CGP?
CGP je priporočljiv za vsa podjetja (mala in velika), ki se želijo predstaviti kot urejena celota in biti na tržišču prepoznavni. Čeprav sem do zdaj omenjala samo podjetja, pa to nikakor ne pomeni, da je CGP primeren le zanje. CGP je priporočljiv tudi za: samostojne podjetnike, blogerje, organizacije, društva…
Kako se lotiti CGP-ja?
Ne glede na to, ali se svojega CGP-ja lotiš sam/a, ali ti ga bo pripravil strokovnjak, je najprej dobro, da imaš svojo strategijo in vizijo. Pri tem se ni pozabi odgovoriti na spodnja vprašanja, ki ti bodo pomagala pri razmišljanju in ustvarjanju lastne strategije ali bodo koristne informacije za tistega, ki se bo lotil priprave CGP-ja:
- Kaj želiš sporočati svojim strankam?
- Kakšna je strategija podjetja?
- Kako želiš biti prepoznaven? Kaj želiš, da stranke mislijo o tebi?
- Je za tvojim podjetjem kakšna posebna zgodba, ki bi jo bilo vredno izpostavit?
- Kdo je tvoja glavna konkurenca in zakaj si boljši od njih?
- …
Komentiraj