Kaj je CMS (sistem za upravljanje s spletnimi vsebinami) in vse kar moraš vedeti o njem

Kaj je CMS (sistem za upravljanje s spletnimi vsebinami) in vse kar moraš vedeti o njem

Zadnjič sem naletela na debel pogled ob besedi CMS in verjamem, da ni bil edini, zato sem se odločila, da spišem tale post, hkrati razsvetlim še koga in povzamem vse informacije, kaj CMS je, zakaj se uporablja in kako izbrati pravega.
 
Obstaja ogromno različnih vrst spletnih strani od predstavitvenih spletnih strani, novičarskih portalov, spletnih trgovin, blogov, forumov… Vse (večinoma) pa so postavljeni na CMS, sistem, na katerem stoji spletna stran in sistem, ki pomaga pri upravljanju in urejanju strani. S tem pa se zgodba še ne zaključi, saj obstajajo različni CMS-ji, ki ponujajo in omogočajo različne funkcionalnosti.
 

 

1. Različne spletne strani, blogi, predstavitev, trgovine

Najprej o različnih vrstah spletnih strani:

  • Predstavitvene spletne strani s predstavitvijo posameznika/podjetja, ki običajno vsebujejo le predstavitev in kontaktne podatke – t.i. spletne vizitke.
  • Novičarski portali: to so spletne strani, ki primarno uporabnikom ponujajo novice, članke, objave (svoje ali generirane iz drugih spletnih strani).
  • Blogi: so se že precej preoblikovali iz dnevnih zapisov so zrasli v prave portale polne informacij.
  • Spletne trgovine: spletne trgovine so med vsemi najbolj posebne, omogočajo nakup izdelkov.

 

2. Kaj je CMS

Najprej pa kratko pojasnilo kaj CMS sploh je. CMS je kratica za “Content Management System” oz. se v slovenščino prevaja: sistem za upravljanje s spletnimi vsebinami. Gre za platformo oz. osnovo, ki poganja spletno stran.
 
Vsak CMS je nekoliko drugačen. Razlikujejo se glede na vrsto spletne strani in funkcionalnosti, ki jih ponujajo – skupno vodilo vsem pa je, da ponujajo (enostavno) upravljanje spletnih strani brez znanja programskih jezikov (pri tem lahko uporabnik ureja besedila, dodaja vsebine podobno kot v Wordu/Pages/Google Doc).
 

3. Zakaj se uporablja

Na prvem mestu se uporablja za upravljanje in lažjega urejanja spletne strani, predvsem pa je nepogrešljiv pri večjih straneh. Spletne strani so lahko postavljene tudi brez posebnega CMS – oz. kot samostojne HTML, vendar pa je to pri večjih straneh neuporabno. CMS ponuja kar nekaj uporabnih funkcionalnosti, ki se razlikujejo glede na izbran CMS, kot npr.:

  • Hitro urejanje besedil, dodajanje fotografij, novih podstrani brez posebnega znanja programskih jezikov (npr. HTML, CSS, PHP)
  • Poenoten videz celotne spletne strani – stran je videti kot enota, celota.
  • Hitro SEO urejanje pomembnih delov spletne strani, kot so: struktura URL, naslovi strani (“Page title” – vidni na zavihku brskalnika), naslovi, ključne besede, povzetki…

 
To je le nekaj prednosti uporabe CMS. Če gre za popolnoma statično stran, ki se ne spreminja in obsega le eno stran, je lahko zadosten tudi enostaven HTML.
 

4. Kateri CMS obstajajo

V celoten seznam vseh obstoječih CMS se ne bom spuščala, če te podrobneje zanima, lahko preveriš na Wikipedijo, ki ponuja seznam CMS-jev tukaj.

Naštela bom pa le tiste najbolj znane in uporabne:

  • WordPress
  • Drupal
  • Joomla!
  • Magento

 

5. Kaj uporabljam jaz

WordPress in Magento. Specializirana sem predvsem za WordPress in Magento: WordPress pri spletnih straneh, blogih, novičarskih portalih, za spletne trgovine pa Magento. Zakaj? Ker ponujata največ in sta ko je stran postavljena enostavna za uporabo. Uredniki pa se običajno hitro priučijo upravljanja spletne strani.

 

6. Kako izbrati zase

Če izbiraš CMS za svojo spletno stran, potem ti glede na vrsto spletne strani svetujem:

Vrsta / CMSEnostavna stran
(HTML/PHP&CSS)
WordPressMagento
Spletna vizitka – enostavna
Blog*
Novičarski portal
Spletna trgovina – manjša
Spletna trgovina – večja

*kot dodatek trgovini
 
Dobro pa je pomisliti še na:

  • načrtuješ povečan obisk spletne strani ali v prihodnje razširiti ponudbo v spletni trgovini (npr. če zdaj načrtuješ manjšo spletno trgovino, lahko zadostuje WordPress, če pa načrtuješ širjenje ponudbe, je morda bolj smiselno razmišljati o Magentu)
  • katere funkcionalnosti potrebuješ (npr. pri trgovinah: podroben sistem za vodenje zalog, izdajo računov, promocijo, popuste, vodenje strank)
  • kdo bo stran upravljal – urednik in kakšne so njegove/njene sposobnosti (mora biti sistem enostaven za uporabo?)
  • kakšne nadgradnje načrtuješ in kaj ti kateri sistem omogoča
  • finančni vidik (CMS je že res lahko brezplačen, vendar pa lahko dodatki hitro nanesejo dodatne stroške)

 

7. Postaviti sam ali najeti izvajalca

Če razmišljaš, da bi stran postavil/a sam/a ali raje najel/a nekoga, ki bi to naredil zate, je odvisno od tega, kaj potrebuješ, od tebe – koliko se želiš s tem ukvarjati in ponudnika gostovanja (koliko tehničnega znanja potrebuješ). Če ti je to področje neznano in se s tem nimaš želje ukvarjati, potem je najbolje, da delo prepustiš nekomu, ki se s tem ukvarja in ima izkušnje na tem podoročju (če te zanima sodelovanje z mano, me lahko kontaktiraš preko kontaktnega obrazca, e-maila ali družabnih omrežij).
   

Želiš nedeljske novičke? + brezplačen dostop do vseh freebies.
JA, SEVEDA! >>

Ni komentarjev

Komentiraj

Proti spamu uporabljam Akismet. Več....