Začneš z novim biznisom ali ga načrtuješ kmalu začeti.
Storitve ali produkti, ki jih ponujaš, so res kvalitetni in ves ponosen/a že komaj čakaš, da začneš zares…
Ustavi pa se ti pri tem, kako se vizualno predstaviti svojim potencialnim strankam.
Kako se predstaviš, je zelo pomembno. Prvi vtis, ki si ga nekdo ustvari, je težko popraviti. Če se je tvoja pot šele začela, jo je dobro tlakovati in postaviti dobre temelje, na katerih lahko potem gradiš in rasteš. Zraven tega pa se tudi s ponosom pokaže svetu. S tem pa zgradiš zaupanje in poveš svetu, da ti je to pomembno. Stranke to cenijo.
Ampak kje sploh začeti?
Kaj najprej oblikovati?
Ok. Najprej naj pojasnim, kaj je sploh cilj: cilj je, da se javnosti predstaviš kot zaupanja vreden biznis (s predpostavko, da to tudi si) in tako svoje odlične storitve oz. produkte podpreš še z dobro vizualno podobo – online in offline. Tako, se te bodo potencialni kupcih/stranka tudi zapomnili.
Idealno je, če se vse vizualije oblikuješ hkrati, ker pa je to pogosto na začetku težko, lahko začneš postopoma. Kaj najprej oblikovati je odvisno od tega, s čim se ukvarjaš – je tvoj biznis online ali offline, ponujaš storitve ali izdelke?
LOGO in celostna grafična podoba (CGP)
Ne znam si predstavljati biznis, ki ne bi potreboval logotipa. Ne glede na to, s čim se ukvarjaš ali kaj ponujaš, je logo nekaj, kar bi bilo dobro najprej oblikovati. Vendar pa je tukaj pomembno, da je ta res kvaliteten in deluje v skladu s tvojimi poslovnimi načeli.
Na spletu lahko najdeš nekaj logo generatorjev (tudi brezplačnih), vendar so v resnici lahko še kako dragi.
Zamisli si, koliko časa porabiš in kako pogosto se predstaviš s svojim logotipom?
V mailih, na spletu, reklamnih materialih… stranke so ga nekako sprejele. Potem pa ugotoviš, da tvoja podoba ni primerna za širjenje (premalo profesionalno, prilagojeno zate, tvojim storitvam…) ali ima celo nekdo drug enak logotip.
Sedaj je potrebna celotna vizualna prenova. Vse, kar si do zdaj zgradil/a, je treba ponovno zgraditi…
Druga varianta pa je, da si postaviš trde temelje, dober logotip, ki je narejen točno zate, primeren za tvoje stranke in storitve. Morda je res potrebno nekoliko več časa in nekoliko večji finančni vložek, vendar je vredno! Ne rabiš skrbeti, da bi kdo imel enak logo (generator namreč to omogoča) in se v javnost lahko predstaviš ponosno, vse skupaj pa ti bo služilo dolgoročno (se s tem več ne rabiš ukvarjat)…
Več o: Celostna grafična podoba (CGP): kaj je, kateri so elementi, kako se je lotiti, kdo jo potrebuje
Vizitka
Potem so na vrsti vizitke, s katerimi lahko poslovno predstaviš oz. deliš svoj kontakt. Čeprav morda na prvi pogled delujejo nepomembne, velikokrat pridejo še kako prav.
Embalaža za produkte (če jih imaš)
Če prodajaš izdelke in imaš svojo embalažo, je nujno, da poskrbiš za oblikovanje – le te. Ne glede na to, ali je to knjiga, nalepka za kozarec medu ali ročno kvačkana kapa je nujno, da imaš lepo oblikovano embalažo. Lahko je samo malenkost (npr. listič “tag” z logotipom in podatki), ki daje izdelku piko na i.
Spletna stran ali spletna vizitka
Dandanes sploh ni pomembno, ali je tvoj biznis online ali offline, spletna prisotnost je potrebna. Večino potencialnih strank je na spletu in verjetno vsi pogosto “pooguglamo” za več informacij.
Idelano je, da je tvoja stran polna uporabnih in koristnih informacij, v skrajnem primeru, pa je dobro, da imaš vsaj t. i. spletno vizitko, ki bo obiskovalcem ponudila vsaj osnovne informacije (npr. kontaktne podatke, odpiralni čas, kaj ponujaš, lokacijo – če je smiselno…).
Oblikovanje aplikacij za poslovanje: računi, ponudbe, dopisi
Potem so na vrsti dokumenti in drugi dokumenti, ki podpirajo poslovanje, kot so npr. računi, dopisi, PPT predloge, navodila… Dobro je, da so te oblikovane v skladu in pozitivno podpirajo tvoje poslovanje.
E-mail podpis
Verjetno uporabljaš e-mail. Najprej… če za poslovanje še zmeraj uporabljaš Gmail račun, ga zamenjaj z e-mailom svoje domene (npr. Namesto ime@gmail.com raje ime@mod.si). Potem je na vrsti ime in podpis. Poskrbi, da bo tvoj podpis v e-mailu lepo, pregledno oblikovan, ter predvsem vsebuje vse potrebne informacije, da te nekdo lahko po potrebi kontaktira. Ne pozabi dodati tudi linka do spletne strani in linkov do družabnih omrežij – če jih uporabljaš za ta namen in je to smiselno.
Cover in profilna slika na družabnih omrežjih
Če uporabljaš družabna omrežja za svoj biznis, oblikuj tudi profilno in cover fotografijo. Vključiš lahko tudi logo. V nekaterih primerih je smiselno za prikazno sliko uporabiti logotip (npr. za večja podjetja), v drugih tvojo fotografijo (npr. če posluješ sam/a, bolj osebno). Kakorkoli vse mora biti v skladu s CGP.
Reklamni materiali (majice, kape, skodelice, svinčniki, koledarji, bloki…)
Pogosto vidim “DIY” narejene reklamne materiale – oglase, banerje, ki ne sporočajo najlepše o tvojem biznisu. Ne trdim, da so vsi DIY projekti slabi, ampak pogosto zasledim slabo, “na hitro” oblikovan promocijski material, ki ti dela vse prej kot uslugo.
Naj pojasnim: podjetje potrebuje promocijski material, odločijo se za kape, ki jih zelo neokusno potiskajo z logotipi in grafikami iz Slikarja. Kape res delijo zastonj, ampak kakšen je smisel, če je potem nihče ne bo uporabljal. Ni bolje, da bi bila kapa lepo oblikovana in bi jo obdarjenec z veseljem in ponosom nosil? To pomeni tudi, da bo zate izvajal (brezplačen – oz. za ceno kape) marketing oz. promocijo.
To je za začetek nekaj idej, seveda pa se razlikuje, glede na to s čim se ukvarjaš, kakšen je tvoj budget in želje… Vsekakor pa je bolje delati postopoma in kvalitetno, kot naenkrat in slabo.
Komentiraj