Kako narediti uredniški koledar za blog

Kako narediti uredniški koledar za blog

Ura je 22:00, večer pred objavo.
Strmiš v ekran in čakaš, na tiste čudežne besede, ideje za jutrišnjo novo objavo.
Glava je še kar prazna, ideje pa od nikoder.
Poznano?
 
Pa ni nujno, da je pred vsako objavo podobno. 🙂 Z dobro organizacijo – uredniškim koledarjem, lahko ta postopek preskočiš in se hitro lotiš ustvarjanja. Za pripravo koledarja običajno porabim 1h/mesečno in prihranim kasneje veliko časa in slabe volje. Vredno vsake minute!
 
Pri meni poteka načrtovanje blogov, običajno enkrat mesecečno. Najpogosteje ob koncu posameznega meseca. Vse skupaj je sestavljeno iz treh delov: predpriprava, priprava, izvedba in je v resnici za to potrebna max dobra ura. Vredno vsake minute in dobra investicija, da potem naslednji mesec poteka veliko lažje.
 

 

PREDPIPRAVA

Gre bolj ali manj za to, da se pripravim vse potrebno – preden se lotim priprave svojega koledarja objav – in ta del je običajno tudi najbolj časovno potraten. Kaj pa sploh je priprava. Gremo kar po korakikih, ki jih običajno uberem in se preizkušeno učinkoviti:
 
1 | Pregled vseh idej
Že kar nekaj časa imam in dopolnjujem seznam idej za nove objave na blogu. To so vse ideje, ki jih dobim kar tako, pri prebiranju vsebin, med vprašanji strank ali na družabnih omrežjih. Če se mi v tistem hipu, ko dobim idejo, zdi smiselna, da iz tega nastane objava, idejo dodam na seznam. Nekatere nato oživijo, nekatere pa tudi ne. Preden se lotim načrtovanja objav za naslednji mesec, zmeraj preletim ideje in če mi katera še posebej pade v oči si jo označim.
 
2 | Preverjanje koledarja
V drugem koraku preverim koledar (priznam, ta korak včasih kar pozabim, vendar se mi zdi, da je lahko za nekatere precej koristen). Preverim, ali so v prihajajočem mesecu kakšni posebni prazniki, dogodki, se dogaja kaj zanimivega. Za vse, ki poročate o dogodkih, je to lahko še kako pomemben korak – npr. če se nameravaš udeležiti dogodka in nameravaš o njem tudi potem pisati si to zapiši. Jaz takšen dogodek dodam na seznam idej in označim, kot tistega za ožji izbor objav za naslednji mesec.
 
3 | Preverjanje, koliko vsebin potrebujem
Glede na načrt objav (nedelja in vsaka druga sreda) lahko hitro preštejem, koliko objav potrebujem za prihajajoči mesec. Ob sredah so WordPress trikci, ob nedeljah “glavne” objave. Običajno so to cca 4 glavne objave in 2-3 trikca.
 
4 | Ožji izbor
V tem koraku je čas, da naredim ožji izbor in izberem tiste, ki jih nameravam objaviti v naslednjem mesecu. Če jih imam več, pustim raje še kakšno rezervo, npr. če želim zamenjati temo.
 

PRIPRAVA

Ko imam vse pripravljeno je čas, da sestavim koledar. Z dobro predpripravo je ta korak precej enostaven. Če koledarja še nimaš, je treba najprej izbrati tistega, ki bo zate najbolj priročen in učinkovit. Si bolj elektronski tip in papirja sploh ne uporabljaš, ali imaš raje vse v papirnati obliki? No jaz sem mešanica obojega. Za planiranje objav uporabljam Google koledar – ker je pač zmeraj in povsod na voljo in papirnato varianto, ki jo imam obešeno v svojem delovnem kotičku, tako da lahko ob vsakem trenutku preverim naslednjo objavo in stanje trenutne.
 
Google koledar
V Google koledar najprej zapišem vse izbrane objave in jih čimbolj enakomerno (glede na vsebino) porazdelim po nedeljah (vsako nedeljo ena objava, vsako drugo sredo WordPress nasvet).
 
Tiskan koledar
V natisnjeno verzijo koledarja si zapišem vse planirane objave in spremljam njihovo stanje – označim si, ko imam pripravljen draft, slike, besedilo… (če še ne poznaš koledarja, ki ga pripravim vsak mesec in ga delim v svojih novičkah, si več lahko prebereš tukaj. ). Tiskana verzija mi je super, ker ga imam zmeraj na očeh in spodaj lepo sledim, vsem korakom, ki jih moram še opraviti za posamezno objavo.
 

IZVEDBA

Ko je čas, da se lotim priprave nove objave (običajno že kar v ponedeljek) pogledam, o čem bom pisala in se nato lotim. Vsak opravljeni korak si nato označim v tiskanem koledarju in ko je ta zaključen, ga enostavno pokljukam.
 
Velikokrat se mi tudi zgodi, da si želim pisati o kakšni drugi vsebini. Takrat planirano vsebino enostavno zamenjam z novo, načrtovana vsebina pa se tako vrne na seznam idej. Koledar je pri meni bolj kot vodilo in ne “prisila”.
 
Tako to je moj proces, kako narediti uredniški koledar za blog. Sedaj je pa čas, da tudi ti deliš z nami, kako ga pripraviš ti, če ga sploh uporabljaš, načrtuješ objave ali pišeš le ob navdihu (ljudje smo različni in oboje je ok)?
 


*Koledar za september 2017 lahko snameš tukaj:


 

Želiš nedeljske novičke? + brezplačen dostop do vseh freebies.
JA, SEVEDA! >>

4 Comments
  • Nina RO
    Posted at 10:17h, 20 septembra Odgovori

    Ja, koledar objav je res super stvar! Brez njega bi bila kar mrzla, še posebej v tem mesecu, ko je polno nekih dogodkov, o katerih pišem pred samim dogodkom, pa še reportažo po dogodku. Jaz sem si pripravila excelovo tabelo in se mi odlično obnese. Je pa fino, da kljub koledarju obstaja neka prožnost, tako kot si rekla – če se ti porodi druga ideja, ali pride vmes neka stvar, o kateri je bolj pomembno pisati v tem trenutku, je prožnost vsekakor nujna. Če ne se lahko vse skupaj sprevrže v prisilo in togost.

    • Maja
      Posted at 10:31h, 20 septembra Odgovori

      Excelova tabela je tudi super ideja!
      Če ne želiš, da je bloganje prisila, je po mojem mnenju vsekakor nujno, da so načrtovane objave fleksibilne. 😉

  • Saša
    Posted at 08:30h, 23 septembra Odgovori

    Jaz drugače še nisem uporabljala takšnega koledarja za objave, ampak s svojim prispevkom si me navdušila, tako da ga danes sigurno sestavim!

    • Maja
      Posted at 08:59h, 23 septembra Odgovori

      Ooo hvala 🙂 Upam, da ti bo dobro koristil! V nedeljo pošljem na maile (prijavljene na novice) že nove koledarje za planiranje objav za oktober, če potrebuješ in te zanima. 🙂

Komentiraj

Proti spamu uporabljam Akismet. Več....