Barve so ena izmed najhitreje opaznih komponent pri brandu, ki pomagajo pri prepoznavnosti in zapomnljivosti.
In vsi, ki sami ustvarjajo vizualno podobo, pogosto naletijo na vprašanje, kakšno barvo izbrati, katera barve so primerne za grafiko, koliko barv je potrebnih, koliko barv sploh izbrati…
Ti je to poznano?
Potem imam zate dobro novico!
Pokažem ti, kako ustvariti svojo barvno paleto, ki jo lahko uporabljaš za svoj brand, ali za posamezni projekt (npr. dogodek, delavnico, izobraževanje…).
Psihologija barv
Barve imajo zelo pomembno vlogo in so močno komunikacijsko orodje. Pri oblikovanju so pogosto uporabljanje za spodbudo določenega občutka ali za določeno akcijo, ki jo želimo od idealne stranke.
Vsaka barva ima svoje psihološko ozadje, osnovno pa zanje velja:
Kako torej ustvariti barvno paleto?
1 | inspiracija
Pred izbiro barv je najprej potrebno poskrbeti za inspiracijo. Najlažje je, da pobrskaš po spletu za fotkami, ki dajo občutek, ki ga želiš ustvariti pri potencialnih strankah. Za to lahko uporabiš Pinterest in ustvariš Board, kjer zbereš vse takšne fotografije.
Nato analiziraš – katere barve izstopajo, kateri odtenki so najbolj pogosti…
2 | izbira osnovne barve
Skozi analizo izbereš barve, ki najbolj odražajo občutek tvoje znamke in so v skladu s tvojo vizijo.
To bo/bodo tvoje glavne barve – ki bodo poskrbele za prepoznavnost. Npr. če želiš delovati ženstveno in mehko bodo tvoje barve najbrž bolj svetle, pink odtenki, nežne, ljubeče…
Izbereš lahko eno barvo ali več, za začetek ti priporočam, da jih naj ne bo več kot tri.
3 | Izbira sekundarne barve
Nato lahko izbereš še sekundarne barve. To so lahko barve, ki jih boš uporabljal/a redno ali le po potrebi. Glede na izbrano primarno barvo, lahko uporabiš barvo kolo, ki ti bo pomagalo pri izbiri sekundarnih barv. V osnovi so tri sheme kombiniranja barv:
Monokromatska shema kombiniranja barv
Gre za barve, ki so v enaki barvi in različnih tonih.
Komplementarna shema kombiniranja barv
To so barve, ki so v nasprotju (nasprotja se privlačijo).
Analogna shema kombiniranja barv
To so barve v krogu, ki se nahajajo skupaj. Pašejo skupaj in delujejo prijetno – delujejo kot družina.
V svoji paleti barv imej kakšen temnejši in kakšen svetlejši ton, ki sta potem uporabna tudi npr. za ozadje.
4 | testiranje
Ta korak je zelo pomemben, zato ga ne izpusti!
Kljub temu, da si blazno navdušen/a nad ustvarjeno paleto… 🙂
Testiraj ali barvne kombinacije delujejo. Še katera barva manjka, je katera odveč, katera ne deluje?
Npr. bodo barve delovale na banerjih, grafikah, spletni strani, letakih…
5 | Priprava dokumentacije (vodiča)
Sedaj, ko imaš svojo novo barvno paleto, si ustvari še vodič, v katerem naredi popis vseh barv. Naslednjič jih lahko tako enostavno uporabiš in imaš zmeraj pri roki – to pomeni tudi, da bodo odtenki barv res zmeraj enaki.
Pripravila pa sem ti tudi enostavno predlogo, ki jo lahko shraniš na svoj Google Drive in izpolniš. Snameš ga lahko tukaj:
Komentiraj