V tej objavi bom predstavila moj postopek bloganja, oziroma ustvarjanja bloga vse od ideje do objave. Upam, da ti bo objava všeč in tudi zase najdeš, kakšno dobro idejo kako izboljšati svoj postopek bloganja.
IDEJE ZA VSEBINO
Telefon imam zmeraj pri sebi in vsakič, ko dobim idejo za novo objavo, jo hitro zapišem. Ker se to pač lahko zgodi čisto nepričakovano je najbolj priročno, da si ideje zapisujem kar v Wunderlist, super aplikacijo, o kateri sem že pisala.
KOLEDAR OBJAV
Ob koncu vsakega meseca si vzamem čas in splaniram objave za naslednji mesec. Najprej vse ideje prenesem iz Wunderlist v aplikacijo Trello, kjer ideje organiziram po temah. Nato je čas za planiranje! 🙂 Načrt objav za cel mesec mi omogoča dober pregled, nad tem, kaj bom v prihajajočem mesecu pisala in omogoči, da se objave ne bodo ponavljale.
Za planiranje uporabljam koledar v aplikaciji Trello in fizičen koledar blogov (tudi ti si ga lahko natisneš). Čeprav mi je planiranje za cel mesec precej pomembno, pa se tega ne držim za vsako ceno. Če me npr. zamika pisati o čem drugem, enostavno planirano objavo zamenjam z novo, odstranjeno pa shranim med ideje za naslednji mesec.
FOTOGRAFIJA
Na blogu imam najraje svoje fotografije, včasih pa posežem tudi po fotografijah s spleta. Ne glede na to, ali jih posnamem ali snamem s spleta, jih po potrebi obdelam, jih nato shranim v primernih velikostih in jih še dodatno skrčim z aplikacijo ImageOptim. Za urejanje fotografij uporabljam Photoshop, za ustvarjanje grafik pa Ilustrator. Pogosto pa si v tem koraku pripravim tudi fotografije, ki jih uporabim za promocijo nove objave na Instagramu in Pinterestu.
USTVARJANJE OBJAVE: PISANJE IN FOTOGRAFIJE
Pri ustvarjanju nove objave si najprej naredim osnutek, ki ga nato razširim v objavo. Objavo nato skušam izboljšati, jo napisati razumljivo in kot želim, da bi zvenela. Takšen pa je moj podrobnejši postopek (checklist):
Osnutek:
- Osnutek
- Naslov
- Vsebina (uvod, jedro, zaključek)
- Fotografije za objavo
- Objava v slovenščini
- Objava v angleščini
Pregled:
- Optimizacija naslova objave
- Prenos objave v WordPress in osnutek
- Dodaj povzetek, ključne besede, tage
- Dodaj fotografijo za Pinterest
- Dodaj fotografijo za Instagram
- Dodaj “Click to Tweet”
- Dodaj “featured image”
- SEO optimizacija za fotografije (npr. Alt naslov, naslov…)
Objava:
- Še enkrat preberi objavo
- Nastavi avtomatsko objavo ali takoj objavi
- Objavo deli na družabnih omrežjih
- Planiraj nadaljno promocijo v Google Calendar
NADALJNA PROMOCIJA
Po objavi želim o novi objavi seveda obvestiti vse, ki bi jih to zanimalo in skušam biti čimbolj nevsiljiva (“spammy”). Objavo običajno delim na G+, Facebooku, Twitterju, Instagramu, ampak običajno ne na vseh omrežjih isti dan. Planiram pa tudi nadaljne objave (npr. G+: 6 mesecev po objavi, Twitter: 3 dneve po objavi), pri tem si pomagam z Googlovim koledarjem.
To je moj postopek blaganja, oz. ustvarjanja novih vsebin na blogu. Kakšen pa je tvoj?
Tomaž pravi
Jaz sem bistveno slabše organiziran od tebe 🙁
Če opisujem kakšne dogodke, jih poizkušam opisati čim prej, dokler so še sveži v moji glavi.
Zdajle bi moral napisati enega, vendar nekako nisem pri volji in sem to prestavil na jutri zjutraj.
Maja pravi
Pisanje takoj po dogodku je res super, da ohraniš čim več svežih podrobnosti in vtisov. Si pa predstavljam, da ni zmeraj lahko. Boljša organizacija je meni pomagala pri tem, da več naredim v krajšem času in se hkrati izognem odlašanju. Po manjših korakih je namreč lažje in z več motivacije priti do cilja. Tako, da ti priporočam, da si morda razdeliš pisanje na več manjših delov. Npr. en dan osnutek, drugi dan izpiljeno besedilo, tretji dan še samo enkrat prebereš, morda dodaš fotografije…