Načrtovanje in implementacija navigacije za boljšo uporabniško izkušnjo na spletni strani

Načrtovanje in implementacija navigacije za boljšo uporabniško izkušnjo na spletni strani

Pri ustvarjanju novih spletnih strani pogosto naletim na vprašanje, kaj sploh dodati v meni oz. navigacijo. In čeprav je to manjši del strani, je zelo pomemben. Pomembno je namreč, da obiskovalec s pomočjo navigacije hitro in predvsem enostavno najde želeno vsebino.
 
O navigaciji je pri novih spletnih straneh treba misliti in načrtovati že takoj v začetku. Pri obstoječih straneh pa večkrat preveriti ali je so potrebne kakšne posodobitve. Seveda je pomembna tudi povratna informacija obiskovalcev (če jo imaš), ki ti bodo najbolj pomagle.
 
Pri navigaciji je potrebno paziti na to, da je:
– pregledna
– nenasičena
– obiskovalec hitro in enostavno najde iskano vsebino.
 


 

1|Zakaj je navigacija sploh pomembna?

Z dobro razvrščeno in organizirano vsebino pomagaš obiskovalcu razumeti in ga voditi po spletni strani, tako da iskano vsebino najde hitro.
 
Več pa verjetno sploh ni treba o tem… Je zelo pomemben del vsake spletne strani. Tudi tiste, ki imajo le eno stran (daljša “onepage” stran).
 
Zraven besedila navigacija lahko vsebuje tudi vizualne elemente, kot so slike in ikone, ki ne dajejo le vizualnega vtisa, ampak so lahko v pomoč pri boljši preglednosti ter hitrem iskanju.
 

 

2|Med katerimi navigacijami/meniji lahko izbiram?

Obstajata horizontalna in vertikalna navigacija, potem so tukaj še spustni meniji… Večina nas verjetno ob navigaciji pomisli na tisto v glavi. Pa jih obstaja še kar nekaj več.

Osnovne navigacije npr. najdemo:
 
Osnovna navigacija v glavi: v osnovni navigaciji običajno najdemo logo z linkom na domačo stran, vsebino in morebitno izbiro med jeziki.

V nogi: je pogosto kot navigacija v stilu sitemap.

“Top bar”: je vrstica, ki se nahaja čisto na vrhu strani (če obstaja nad glavnim menijem) in lahko vsebuje povezave do družabnih omrežjih, možnost zamenjave jezika, ikono domov…

Meni v stranski vrstici: stranska vrstica se lahko nahaja ne desni ali levi strani in vsebuje navigacijo, npr. kategorije.

Vse zgoraj naštete navigacije lahko imajo enako ali popolnoma različno vsebino. Katero uporabiti in katero vsebino dodati, pa je odvisno od vsake posamezne spletne strani. Če je npr. vsebin res veliko, se lahko razdelijo v glavni meni in se nato nadaljujejo tudi v stransko vrstico – seveda, če so vse vsebine nujne.
 

3|Kako se lotiti nove navigacije?

Najprej je potreben dober načrt. Če želiš navigacijo posodobiti na že obstoječi strani, potem ti predlagam, da najprej narediš seznam vseh podstrani in podobnih vsebin. Če stran šele načrtuješ, naredi brainstorm in napiši seznam vsebin in podstrani, ki jih boš potreboval/a (imel/a).
 
V naslednjem koraku je potrebno vsebine urediti od tistih najpomembnejših, do tistih manj pomembnih. Tega se jaz običajno lotim z grafičnim diagramom. Vse vsebine je najprej potrebno urediti hiarhično po pomembnosti. Najpomembnejše v prvi vrstici, manj pomembne pa v naslednjih vrsticah. Tako dobiš tudi hitro vpogled v flow, ki bi ga obiskovalec mora narediti, da pride do posamzne vsebine.
Je vse smiselno?
Če, ne potem ti svetujem, da načrtuješ izboljšave. Če da, super! Lahko nadaljujemo.
 

 
Sedaj, ko poznamo izberimo v prvi vrstici tiste vsebine, ki so najpomembnejše za nas in obiskovalca. Kaj je tisto, kar bi bilo zares uporabno imeti v meniju? Kaj obiskovalci najpogosteje iščejo?
 
Ne pozabi pa upoštevati še:
– preglednosti
– nasičenosti (v meniju naj bo max 7 vsebin in vsaka max globino 2 vsebini)
– vsebine naj bodo opisne, kratke in jedrnate
– pazi tudi na vrstni red (običajno obiskovalci najbolj opazijo nekaj prvih in zadnji vsebin)
– pomisli tudi na “Visitors Flow” oz. kako predvidevaš, da bi bilo najbolj smiselno voditi obiskovalca po strani
 

4|Kako testiram in izboljšam navigacijo?

Zelo dobro je navigacijo tudi testirati. Velikokrat se namreč zgodi, da ti je vse skupaj čisto preveč domače in logično. Najlažje je, da za mnenje najprej povprašaš svoje bližnje, prijatelje, na forumu, obiskovalce preko kratke ankete… Pomembno pa seveda, da povratno informacijo potem tudi upoštevaš in izboljšaš svojo navigacijo.
 

 

5|Kako pa je z navigacijo na mobilnih napravah?

Vedno več ljudi za brskanje po spletu uporablja svoje mobilnike in tablice. Zato je zelo pomembno, da je navigacija prilagojena tudi za mobilnike, vsi verjetno že vemo, da običajna vrstica menija na računalniku, ne bo nič kaj koristna na mobilnikih. Pogosto se za to uporablja ikona “hamburger” in zelo pogosto se za mobilnike ustvari ločena navigacija.
 

 

6|Kaj pa, če…

…moj meni vsebuje več kot 7 vsebin?
Najpogostejša težava… V tem primeru je najbolje še enkrat analizirati vse vsebine, pomisliti, če so vse zares pomembne, jih združiti v sklope, morda je ena izmed rešitev lahko tudi spustni meni (ampak le, če je to smiselno in koristno za obiskovalce) ali jih razporediš še v drugi (sekundarni) meni.
 
…se ne morem odločiti, katera navigacija je najprimernejša za mojo spletno stran?
Najlažje je, če se postaviš v kožo v svojega obiskovalca in skušaš ugotoviti, kaj bi ga najbolj zanimalo. Če uporabljaš Google Analytics, lahko nekaj informacij pridobiš tudi tam. Pogledaš lahko za idejo tudi pri svojih “konkurentih” ali le bolj pozorno pobrskaš po najljubših spletnih straneh.
 
…so vsebine predolge za meni?
Posamezne vsebine (napisi) naj bodo čimbolj kratke in jedrnate. Skušaj poiskati izraze, ki bodo dobro opisali, kaj obiskovalec tam najde. Pomagaš si pa lahko tudi z grafičnimi elementi (ikonami, slikami).
 
…se mi z navigacijo ne da ubadati?
Glede na to, da si prišel/a že čisto do konca te objave, ti je navigacija najbrž pomembna. Če imaš le kakšno vprašanje ali želiš, da ti pri tem pomagam, me seveda lahko kontaktiraš.
 
Če uporabljaš WordPress in se ti ne sanja, kako urediti navigacijo v WordPressu, potem ti bo koristil tale WordPress prispevek: Kako dodati povezavo v meni – WordPress Nasvet.
 

Želiš nedeljske novičke? + brezplačen dostop do vseh freebies.
JA, SEVEDA! >>

No Comments

Post A Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.