// OMENJENI LINKI ⇩
Povratna informacija: maja@mod.si ali Instagram/Facebook @majaojstersek
// RAJE BEREŠ? ⇩
Če si tudi med tistimi, ki se na vsak način želimo izogniti postavljanjem cen za svoje storitve ali produkte….
Ali pa samo ne veš, kje se tega lotiti…
Potem je ta epizoda idealna zate!
V tej epizodi ti pokažem formulo, ki jo uporabljam in kako, mi pomaga pri postavitvi cene.
Hej, moje ime je Maja in dobrodošla v tem podcastu, kjer se združijo tematike iz spletnih strani, brandinga, marketinga, posla, mindseta, izkušenj na moji poslovni poti in še in še…
Moja misija je pomagati in podpreti tiste podjetnice, ki s svojim delom delajo naša življenja še lepša.
Pa naj bo to s spletno stranjo in brandom, ki bosta avtomatsko pridobivala nove stranke ali z avtomatizacijo poslovnih procesov!
Včasih je lahko ovrednotenje svojega dela precej zahtevno.
In po mojih izkušnjah, nas je veliko takih, ki bi ta del raje kar predali nekomu drugemu.
Pa seveda ne gre tako.
Cene je zmeraj dobro postaviti premišljeno in na to, kakšna bo cena, vpliva kar nekaj dejavnikov.
Najprej je to pozicioniranje.
Spada tvoja ponudba v nizkocenovni ali visokocenovni razred, ali je nekje vmes?
To ti bo pomagalo, tako pri ustvarjanju ponudbe, kot tudi določanju cene. Če gre npr. za visokocenovni produkt, bo morda embalaža bolj kakovostna in posledično zahtevala višjo ceno.
Za pozicioniranjem se vprašaj: kakšen problem rešuje moja ponudba?
Koliko bi nekdo bil pripravljen plačati, da dobi to rešitev?
Ko si odgovoriš na ta vprašanja, se poigraj še z številkami.
Formula je enostavna. Gre za seštevek vseh stroškov in profita, ki ga želiš.
Pa da pojasnim podrobneje…
Stroški so različni in zajemajo vse od direktnih stroškov, kot so nakup materialov, surovin, programske opreme, orodja, gostovanja za spletno stran, nakup domene, stroški pakiranja, embalaža, zahvalne kartice, papir za tiskanje računov…
Potem so tukaj še administrativni stroški, ki vključujejo stroške za poslovanje, računovodstvo, vodenje projekta.
Ne pozabi pa tudi na stroške, ki nastanejo pri oglaševanju – npr. za oglase, oglaševanje na Facebooku, tiskovine za promocije, potne stroške za predstavitev produkta oz. storitve, brezplačni izdelki za vplivneže ali nagradno igro in podobno.
Če zaposliš dodatno pomoč ali najameš zunanje sodelavce, kot so fotograf, dizajner, marketer in tako naprej, ne pozabi tudi na te stroške.
Zadnji strošek, pa je še tvoje delo. Poskusaj ugotoviti, koliko časa in dela bo zahteval ta projekt. Po mojih izkušnjah je to najlažje tako, da si za posamezni projekt naredim to-do listo, kaj vse je potrebno narediti in potem za vsako nalogo napišem, koliko časa bom potrebovala. Seveda gre to za približek, ampak pogosto se zgodi, da svoje delo pozabimo vštetiti v končni produkt.
Naslednja komponenta pri izračunu je profit. Koliko procentov ali točno evrov želiš zaslužiti oz. želiš, da ti ostane od vsakega prodanega produkta oz. storitve.
Ko imaš vse to opredeljeno, se vprašaj še, koliko časa želiš prodajati (npr. 1mesec, leto) in koliko kosov želiš prodati. Torej številko, koliko produktov ali storitev želiš prodati – to naj bo realno, ali raje malo manj, da si zagotoviš uspeh.
Potem pa je čas za določanje cen, formula je sedaj takšna.
Sešteješ čisto vse stroške in jih deliš s količino, ki jo želiš prodati, k temu potem prišteješ še profit in to je tvoja okvirna cena, ki jo potem lahko še prilagodiš.
Primer: Če imaš vseh stroškov za 1000€, želiš 50 prodanih storitev in 10% profit, potem je okvirna cena 1000€/50 + 10% = 22€ na storitev.
Kako veš, da je cena prava?
Najlažje je, da se umiriš, predihaš, potem pa opazuješ, kako se ob tej ceni počutiš. Vizualiziraš si lahko, da to ceno poveš svoji idelani stranki. Ko se ob ceni počutiš ok in veš, da je tvoja ponudba vredna vsaj toliko, si zamgal/a.
Ključno pa je, da to testiraš, testiraš, testiraš in še enkrat testiraš.
Še dva nasveta:
Prvi nasvet: Cen ne primerjaj s svojimi konkurenti. Izogibaj se strategiji, da znižaš ceno le za nekaj evrov, zato da boš ceneje… Saj veš, dirka za najnižje cene ni najboljša in se zaključi pri 0.
Drugi nasvet: če ti je dobljena cifra noro previsoka, še enkrat premisli ali so tvoji izračuni in predvidevanja ok. Lahko še kaj optimiziraš? Ponudbi lahko morda dodaš še kak bonus.
Upam, da ti to pomaga pri določanju cen. Če imaš še kakšen nasvet bom vesela, če deliš. Najdeš me na družabnih omrežjih ali mi piši na maja@mod.si
Hvala za tvoj čas in pozornost. Če ti je bila epizoda všeč, te vabim, da se naročiš (“Subsribe”) na podcast v najljubši aplikaciji, kjer poslušaš podcaste in tako ne zamudiš naslednje epizode.
Vesela bom tudi povratne informacije, kako ti je bila epizoda všeč in česa si želiš več.
Hvala ti in naredi si čudovit dan.
Komentiraj