Wuhu. Če razmišljaš o blogu in ne veš, kako najti čas za blog ali že imaš blog in potrebuješ kakšno idejo – naj ti pojasnim, da za redno bloganje potrebuješ čas! Potrebno je delo. Ampak z dobrim procesom in organizacijo je to lahko super zabavno! Danes s tabo delim moj proces bloganja!
Planiranje oz. proces, ki sem ga razvila čez leta zame deluje super odlično! In danes ti ga predstavim in morda dobiš kakšno idejo, da si tudi ti narediš super učinkovit načrt za bloganje in zraven še uživaš.
Ne glede na to ali se ukvarjaš le z blogom (full time) ali ne, je to-do list zmeraj zelo dolg. In zmeraj se najdejo še stvari, ki bi jih lahko naredil/a za blog – ampak le, če bi imel/a čas. Čez leta bloganja sem se naučila dvoje:
1 – postavi prioritete, kaj je pomembno in kaj ne
2 – dobra organizacija in vztrajnost pri izvajanju načrta.
Ne vem, kako je pri tebi, ampak pri meni običajno, ko nimam načrta, misli zatavajo, čas mineva in v resnici ni nič kaj veliko narejenega. Kadar pa imam načrt lahko v nekaj minutah naredim ogromno. Ker je to čas, ko sem 100% fokusirana in je delo opravljeno v kratkem času.
Kaj imam v mislih s prioritetami?
Na eni točki se mi je ustavilo, ker je zame bilo enostavno preveč vsega!
Zadihala sem, stopila korak nazaj in se vprašala:
Je vse, kar počnem res smiselno?
Je mogoče kaj takega, kar bi morda lahko črtala iz mojega to-do liste?
Kaj me najbolj obremenjuje, mi vzame ogromno časa in ni na prvem mestu prioritet?
Hitro sem prišla do odgovora.
Prevajanje vsebin v angleščino.
Vem, da je to odločno in vem, da bi bilo fino imeti vse vsebine prevedene, ampak dokler ne bom imela dodatne pomoči, ki bo poskrbela za prevajanje, sem se odločila, da pač začasno prevajanje “pavziram”.
In kaj se je zgodilo?
Odvalil se je en velik kamen in sedaj imam več časa za vsebine, ki jih ustvarjam. In moram priznati, da je neverjetno super!
In pri vsem je tako, včasih si naložimo ogromno stvari, ki jih moramo narediti, pogosto pa pozabimo na prioritete oz. se vprašati, ali je to res nujno/vredno.
1 | NAČRTOVANJE
Ta del je zame zelo pomemben. Objave zmeraj načrtujem za mesec naprej. Ja, za cel mesec naprej. To mi pomaga, da že naprej vem o čem bom pisala. Včasih se zgodi, da mi načrtovana teme ne diši najbolj, takrat jo enostavno zamenjam z drugo.
Konec vsakega meseca si vzamem čas in najprej pogledam, koliko nedelj je v naslednjem mesecu – to pomeni, da potrebujem toliko objav za naslednji mesec. Ko poznam število potrebnih objav, se lotim brainstorming – o čem želim pisati? Preverim najprej seznam vseh idej za blog, ki jih hranim v Asani in izberem tiste, za naslednji mesec. Ko imam izbrane tematike, to načrtujem še po nedeljah. Za to uporabljam Google koledar, kjer imam narejen koledar, namenjen samo blogu. Nato na koledar dodan še druge objave – WordPress trike in morebitne druge. In načrt je pripravljen!
2 | 15-minutni dnevni intervali
Ta del pa je najverjetneje najbolj pomemben! 🙂
Zase sem razvila sistem, ki je neverjetno učinkovit in produktiven! Vsak dan načrtujem na svojem koledarju 15 min za blog. To je običajno časovni blok takoj zjutraj, še preden se lotim dela. Takrat mi je namreč najbolje pisati! Na telefonu nastavim timer na 15 min in takrat vem, da je čas samo za blog. 100% fokus je neverjetno učinkovit! 🙂
Kaj počnem, v teh 15 min, za blog imam načeloma razporejeno po dnevih:
Ponedeljek: je čas za raziskovanje tematike. Raziščem in zapišem vse ideje o čem želim pisati. Približno nekako tako, kot bi ustvarila kazalo/oporne točke.
Torek: draft, draft. Torek je v znamenju pisanja in ustvarjanja nove vsebine-osnutka.
Sreda: tudi sreda je namenjena pisanju, pisanju.
Četrtek: v četrtek pripravim končno besedilo za novo objavo.
Petek: moj najljubši dan! Čas za pripravo grafik in pripravo objave na blogu, SEO optimizacijo…
Sobota: še enkrat preberem celoten blog in načrtujem objavo. Običajno pa je to tudi dan za fotkanje – posnamem fotografije za nove objave v naslednjem tednu.
Nedelja: priprava novičk in včasih še promocija.
Seveda je ta načrt fleksibilen! Včasih imam navdih, da grafike pripravim prej, včasih padem v pisanje in vse skupaj podaljšam. Če vem, da čez vikend ne bom uspela, opravim vse potrebno prej… To je le osnoven načrt.
3 | PROMOCIJA
Ko je vse napisano, objavljeno je o novi objavi fino obvestiti bralce. Pri meni so novičke VIP in zato več pozornosti namenim temu. Na željo prejemnikov mail pošiljam enkrat tedensko – takoj po glavni objavi v nedeljo.
Nato sledijo še objava na družabnih omrežjih: Facebook strani, Facebook skupini MOD kotiček, Instagram Stories, LinkedIn)…
To je moj trenutni postopek, ki se bo verjetno še spremenil, glede na potrebe, ideje…
Kakšen je pa tvoj? Deli svoj postopek spodaj v komentar.
Nekaj let (😱) nazaj, sem že pisala o mojem postopku bloganja, če te zanima.
Komentiraj