Ob ustvarjanju novih straneh, pogosto naletim na vprašanje, kako napisati besedilo za spletno stran.
Kako napisati besedila?
Kakšne besede uporabiti?
Vikati ali tikati?
Uporabljati žargon, strokovne besede?
…
Pisanje besedil je umetnost in ne trdim, da sem strokovnjak na tem področju, vsekakor pa imam kar nekaj izkušenj. 🙂 V tem prispevku ti predstavim nekaj idej, kako pisati vsebino za spletno stran ali blog, ki ti bodo naslednjič koristile, ko se ti zatakne pri pisanju.
Ko obiskovalec obišče spletno stran/blog, mora začutiti tebe oz. tvoj posel. Kaj mislim s tem?
Se ti je že kdaj zgodilo, da si obiskal/a spletno stran, ki je bila res vsebinsko privlačna, nagovori tako topli, vsebina pa res odločna! Poseben način pisanja pa je dal še dodatno prav poseben čar. Dobiš res dober občutek, ko pa stopiš v stik s tem podjetnikom, je situacija popolnoma drugačna. Razočarano ugotoviš, da je spletna stran ena zgodba, kaj se dogaja pa v ozadju pa zgodba zase. To so pogosto zgodi, ko vsebino pripravlja nekdo čisto drug in ta ni usklajena z dejanskim stanjem tistega, ki ima spletno stran.
Pisanje vsebin vsekakor ni enostavno in tudi vsak je ne zna (dobro) napisati! Zato je v tem primeru, odlična rešitev pomoč, vendar pa mora biti prilagojena tebi. Zmeraj uporabi tvoj način izražanja, besede, ki jih uporabljaš…
Če spremljaš ta blog že dlje časa, potem si najbrž že opazil/a vsaj dvoje: prvo je tikanje, drugo je, da ne uporabljam zapletenih/strokovnih besed. Oboje je sicer res zame domače in pa tudi namerno uporabljeno. Zakaj? Tikanje – ker je to oblika, pri kateri med tabo in mano ni nepotrebnih zidov in ker vikanje pravzaprav ne razumem čisto – vsak človek je namreč zame enako cenjen/vreden/spoštovan, zato posebnega naziva pravzaprav ne potrebujem. Uporaba besed pa je druga izbira – včasih se pošalim in takim besedam, ki (samo) zvenijo zelo fancy rečem kar visoke besede. To se običajno besede, ki jih ljudje uporabljajo zato, da vse skupaj zveni bolj “strokovno”, “profesionalno”.
Profesionalno. Strokovno.
Kaj profesionalno ali strokovno sploh je? Online SSKJ pametne razlage glede profesionalnega nima:
profesionálnost -i ž (ȃ) lastnost, značilnost profesionalnega: profesionalnost nastopa je očitna / doseči visoko profesionalnost (vir)
Za strokovno pa:
strokóven -vna -o prid. (ọ̄) nanašajoč se na strokovnjake ali stroko: pomagati s strokovnimi nasveti; ima bogate strokovne izkušnje; dati, napisati strokovno oceno; opravljati strokovno delo; strokovno mnenje / predvajati poučne, strokovne filme; strokovni izrazi; strokovna literatura / prirejati strokovne tečaje; strokovna izobrazba, kvalifikacija; strokovno izpopolnjevanje, usposabljanje / strokovno društvo, združenje; pravniško strokovno glasilo / tekmovalce je ocenjevala strokovna komisija / strokovni delavec, sodelavec ◊ šol. strokovni izpit izpit, s katerim se dokaže strokovna usposobljenost za določen poklic; strokovna šola šola, ki usposablja učence za delo v določeni stroki strokóvno 1. prislov od strokoven: strokovno se izpopolniti, usposobiti; strokovno oceniti; strokovno neoporečen način dela; strokovno utemeljena zahteva 2. dobro, kvalitetno: to delo je opravljeno zelo strokovno; strokovno narejena električna napeljava (vir)
Profesionalno bi včasih lahko opisala kot: Plastično. Perfektno. Umetno.
Pomen profesionalnega pa se je po moje skozi čas spremenila. Danes je zame profesionalnost, oz. da je nekdo profesionalen pomeni, da je iskren, verjame v svoje delo, ima znanje in se tudi ne boji reči “ne znam”. Hkrati pa je seveda tudi spoštljiv. Zame so največji strokovnjaki tisti, ki znajo pojasniti stvari na takšen način, ki bi ga razumel vsak – otrok, babica… Pri tem se torej vidi, da obvlada svoje področje in se ne rabi skrivati za visokimi besedami.
Torej kakšna naj bodo besedila na spletni strani?
Avtentična. Pristna. Tvoja. Takšna, da te bralec spozna, ima občutek, da se pogovarjata in te razume. Ne delaj se, da si nekdo ali nekaj, kar nisi. Bodi kar si in zasij v svoji luči, ki je tudi najlepša. 💕
[blockquote quote_type=”type5″ author_name=”Marie Forleo” width=”100%” float=”left”]The real you is what people want. I don’t care what business you are in, people want to do business with another human they can relate to, someone who shows them all of who they are: the ups, the downs, the lefts, the rights, the good, and the bad.[/blockquote]
Pred kratkim sem poslušala tudi ta podcast v katerem Amy Porterfield in Marie Forleo pojasnita pomen biti pristen, avtentičen. Priporočam.
Komentiraj