Verjetno se ti je že kdaj zgodilo, da si ob brskanju po kakšni spletni strani vprašal/a, ali si se zmeraj na isti strani. Zgleda namreč vse drugače… Zmeda, ane?
Da podobne zmede ne bodo doživeli tvoji obiskovalci, lahko poskrbiš na 3 dokaj enostavne načine.
Na svojem blogu oz. spletni strani želiš torej ustvariti enotno podobo, ki bo dajala obiskovalcu občutek, da je na vsakem novem koraku/kliku še zmeraj na isti strani. Pomembno je, da ima vsaka spletna stran oz. blog tudi svojo celostno grafično podobo (več o tem kaj je CGP najdeš tukaj).
Glavni elementi, ki ti pomagajo k bolj celostni podobi pa so:
LOGO, GRAFIKE
Konsistentna uporaba logotipa je zelo pomembna. Idealno je, da se pojavi na vseh potrebnih mesti, kot npr. v glavi spletne strani, na dokumentih, morda tudi na fotografijah… Zaradi različnih formatov, kjer je logo uporabljen, je pomembno tudi, da imaš pripravljene različne verzije, ki se bodo prilegale različnim formatom. S tem, ko imaš vnaprej pripravljene verzije, pa bo uporaba logotipa konsistentna – zmeraj enaka. In to je je bistvo! Konsistenca.
Če uporabljaš ikone ali različne grafike, naj bodo tudi te zmeraj enake, oz. v istem stilu – izgledajo naj kot celota.
BARVE
Barve so še en zelo pomemben del kohezivne spletne strani. Vnaprej določena barvna paleta, ki se nato po potrebi uporablja je bistvena. Paleto je najbolje pripraviti iz primarne (glavne) barve in nato dodati še ostale barve – primerne tudi za različne situacije (npr. ozadje). Seveda je možnosti veliko in lahko konsistentno izpade tudi, če se uporabljajo isti barvni toni…
Vse je odvisno od tebe, najbolje pa je, da imaš vnaprej izdelan načrt, ki se ga potem samo držiš. Če pripraviš svojo barvno paleto vnaprej, je potem precej lažje. Npr. ko potrebuješ določeno barvo, jo samo izbereš izmed vnaprej pripravljenimi in vse bo zgledalo ok.
PISAVA, FONT
Tretji element je pisava oz. font, ki ga uporabiš. Vsakič uporabljen drugi font lahko naredi precej zmede (razen, če je vse skupaj tako zastavljeno). Izberi font, ki najbolj ustreza tvojim potrebam – pazi, da ima vse potrebne simbole (šumnike), da je berljiv, bo uporaben dlje časa (ni preveč trendy)… in ga nato zmeraj uporabi. Font je lahko en, ali pa dva npr. ločena za naslov in za besedilo.
Enak font uporabi tudi v grafikah in besedilih, ki jih dodaš na fotografije.
Pri meni in pri mojih strankah se je izkazal precej uporaben CGP priporočnik. Gre za priročnik, ki vsebuje vsa navodila, kako se vizualno predstavlja podjetje ali blog.
Zakaj?
Na enem mestu so tako zbrane vse barve, uporabljeni fonti, različice logotipa, ikone… tako, da ni vsakič dileme, katero barvo uporabiti (ali se celo uporabi drug odtenek), kateri font, logo… Prav tako je zelo priročno, kadar najameš oblikovalca ali želiš novo spletno stran – enostavno pošlješ dokument in so tako vse informacije o vizualni podobi na enem mestu.
Če vse elemente že imaš ali si po vsem prebranem navdihnjen/a, da vse skupaj pripraviš tudi zase, sem pirpavila template (.ai format), s katerim si lahko pri tem pomagaš. To seveda ni celoten CGP priročnik, je pa hitro in enostavno vodilo, za vse, ki si želite organizirati vse elemente na eno stran.
Prazen template in primer izpolnjenega (podatki so izmišljeni):
Uporabljen font v predlogi je Open Sans. Predlogo lahko snameš tukaj:
Če imaš pa še kakšno vprašanje, predlog ali želiš deliti svojo izpolnjeno predlogo te vabim, da to narediš spodaj v komentar.
Komentiraj