• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer
  • Predloge za organizacijo
  • Portfolio
  • Spletna učilnica
  • Članski center Legendarni
  • ENG
MOD MAJA Ojsteršek

MOD butična agencija

Spletne strani in branding

  • Brand in spletna stran
  • Rast in razvoj branda
  • LEGENDARNI
  • SPLETNI PROGRAMI
  • Predloge za organizacijo
  • Spletna učilnica
  • Članski center Legendarni
  • BLOG
    • Spletne strani
    • Grafično oblikovanje
    • WordPress nasveti
    • Organizirano & produktivno
    • MOD chat
    • Biznis & Lifestyle
    • Brezplačniki (Freebies)
    • Orodja in viri
  • DARILA
  • PORTFOLIO
  • 🚨 Vzdrževanje s. s.
  • ☰
    • Tvoj brand raste, stagnira ali zamira? Brand analiza.
    • 10 najdražjih napak pri izbiri dizajnerja & izvajalca spletnih strani, na katere te nihče ne opozori
    • Kakšen je stil tvojega branda?
    • Predloge za produktivnost in organizacijo
    • SPOZNAJ ME
    • KONTAKT
JPG, PNG, GIP ali SVG? Formati fotografij in kdaj jih uporabiti

JPG, PNG, GIP ali SVG? Formati fotografij in kdaj jih uporabiti

28/07/2019

Čeprav na prvi pogled digitalne slike izgledajo precej podobno, so razlike v formatih lahko precej velike.

Jpg, png, gif, svg so recimo tisti formati, ki so najpogosteje uporabljeni. V tej objavi ti tudi pojasnim, kje oz. v katerih primerih jih je najbolje uporabljati.

JPG, PNG, GIP ali SVG? Formati fotografij in kdaj jih uporabiti
 

JPG

Verjetno najpogosteje uporabljen format, ki se uporablja pri fotografijah, slikah… z izbiro tega formata redko zgrešiš.

Format je tudi primeren za uporabo na različnih napravah in brskalnikih ima pa pomanjkljivost npr. ne omogoča transparentnega ozadja, pri velikosti izgubi na kvaliteti…

 

PNG-8 in PNG-24

Drugi najpogostejši format je png, ki se najpogosteje uporablja, kadar potrebujemo transparentno ozadje. Prav pride tudi pri deljenju grafik in fotografij npr. na Facebooku, v primerih, ko ne želimo, da izgubiti kvalitete fotografije (pri nalaganju namreč Facebook močno skrči jpg slike, kar vpliva tudi na kvaliteto).

Bistvena razlika med png-8 in png-24 je v številu uporabljenih barv in posledično velikosti slike. Če ti zadostuje 256 različnih barv na sliki in ne potrebuješ transparentnega ozadja, potem zadostuje png-8, ki bo verjetno na disku zasedla občutno manj prostora.

Če je barv več in potrebuješ transparentno ozadje, izberi raje png-24. Pri transparentnem ozadju in png-8 namreč lahko pride do zelo opazno-nazobčenih robov na sliki.

 

GIF

Se spomniš, ko smo v šoli risali risanko – na vsak papir smo narisali zaporedje dogajanja, nato pa vse skupaj spustili čez prst in dobili risanko?
No, točno to je GIF, le v elektronski obliki.
Poenostavljena povedano, gre za zaporedje slik, ki se zaporedno prikažejo v določenem času – s tem pa tako dobimo gibajočo/animirano sliko.

Najpogosteje se uporablja pri gibljivih grafikah oz. animiranih slikah.

 

SVG

Med naštetimi formati je ta edini vektorski – slika sestavljena iz vektorjev (ne pik) – to pomeni, da se pri spreminjanju velikosti kvaliteta ne spremeni.

Zakaj pa potem ne uporabimo zmeraj svg?

Običajno so te nekoliko večje, zato niso primerne v večjih količinah na spletnih straneh – saj bi to pomenilo počasnejše nalaganje. Potrebno je tudi, da je grafika v vektorskem formatu – to so običajno logotip, ikone, črte, znaki… žal pa ne tudi npr. fotografije.

To je le nekaj najpogostejših formatov, ki se uporabljajo v digitalnem svetu. Za vsak primer je najprej treba razmisliti, kaj potrebuješ in nato ugotoviti, kateri format je najprimernejši.

 
 

Posted Under: Grafično oblikovanje
Objavljeno v: Grafično oblikovanje

BREZPLAČEN KVIZ + 5-DNEVN TRENING

Tvoj brand raste, stagnira ali zamira? Brand analiza.

Kratek kviz, ki ti bo pomagal določiti, na kateri stopnji je tvoj brand in 5-dnevni video trening, ki ti bo pomagal narediti preboj na nov nivo branda.

ZAČNI S KVIZOM

PRENOVOLJEN + NOV VIDEO!

Kakšen je stil tvojega branda?

V tem hitrem kvizu lahko ugotoviš, kakšen je stil tvojega branda (novega ali obstoječega). Pošljem pa ti tudi personaliziran pdf s priporočili in nasvete, kakšen je tvoj naslednji korak!

ZAČNI S KVIZOM

Reader Interactions

Morda te zanima tudi:

Related posts:

​​Kdaj je pravi čas za branding strategijo?
​​Kdaj je pravi čas za branding strategijo?
Celostna grafična podoba vs osebnosti blagovne znamke. Potrebujem to?
Celostna grafična podoba vs osebnost blagovne znamke. Potrebujem to?
Temelji branda? In kako izbrati temeljne vrednote branda
Temelji branda? In kako izbrati temeljne vrednote branda

Komentiraj Prekliči odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Footer

MOD – butična agencija

Spletna stran in branding

MOD – butična agencija

Večina brandov se izgubi v hrupu. S pravo strategijo, brandom in spletno stranjo ti pomagam, da tvoj brand izstopi iz konkurence, postane magnetično privlačen za stranke, bolj profitabilen, hitreje rastoč in pusti trajen pečat.

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • YouTube

Želiš brezplačne priročnike, vodiče?

Uporabne povezave

  • STORITVE
  • Transformacija branda
  • Najkrajša pot do strank
  • Tvoj brand raste, stagnira ali zamira?
  • 10 najdražjih napak
  • KVIZ: Kakšen je stil tvojega branda?
  • Priporočila
  • Kontakt

Copyright © 2018-2022 MOD | Pogoji | Zasebnost
Copyright © 2018-2022 MOD | Terms | Privacy

Na tej spletni strani uporabljamo piškotke, da ti zagotovimo najboljšo izkušnjo. S klikom na "Sprejmi vse" se strinjaš z uporabo vseh piškotkov. Lahko pa obiščeš "Nastavitve piškotkov" in prilagodiš piškotke.
Nastavitve piškotkovSprejmi vse
Manage consent

Pregled

Ta spletna stran uporablja piškotke za najboljšo uporabniško izkušnjo. Od piškotkov, ki so razvrščeni po potrebi, shranjeni v vašem brskalniku, saj so bistveni za delovanje osnovnih funkcionalnosti spletnega mesta. Uporabljamo tudi piškotke zunanjih, ki nam pomagajo analizirati in razumeti, kako uporabljate to spletno stran. Ti piškotki bodo shranjeni v vašem brskalniku samo z vašim soglasjem. Prav tako imate možnost, da onemogočite te piškotke. Toda onemogočitev nekaterih od teh piškotkov lahko onemogoči nekatere funkcionalnosti na spletni strani.
Analitika
Analitični piškotki se uporabljajo za razumevanje, kako obiskovalci komunicirajo s spletnim mestom. Ti piškotki pomagajo zagotoviti informacije o meritvah število obiskovalcev, stopnja obiskov ene strani, vir prometa itd.
Delovanje
Piškotki uspešnosti se uporabljajo za razumevanje in analizo ključnih indeksov uspešnosti spletnega mesta, ki pomagajo pri zagotavljanju boljše uporabniške izkušnje za obiskovalce.
Nujni
Nujni piškotki so nujni za pravilno delovanje spletne strani. Ti piškotki anonimno zagotavljajo osnovne funkcionalnosti in varnostne funkcije spletnega mesta.
Oglaševanje
Oglasni piškotki se uporabljajo za zagotavljanje ustreznih oglasov in marketinških akcij obiskovalcem. Ti piškotki spremljajo obiskovalce na spletnih mestih in zbirajo informacije za zagotavljanje prilagojenih oglasov.
PiškotekTrajanjeOpis
NID6 monthsNID cookie, set by Google, is used for advertising purposes; to limit the number of times the user sees an ad, to mute unwanted ads, and to measure the effectiveness of ads.
Funkcionalnost
Funkcionalni piškotki pomagajo izvajati določene funkcije, kot so deljenje vsebine spletnega mesta na platformah družbenih medijev, zbiranje povratnih informacij in druge funkcije tretjih oseb.
PiškotekTrajanjeOpis
bp_user-registered13 years 8 months 8 daysThis cookie is used to set which users can access the private pages of the website. It is a functional cookie.
bp_user-role13 years 8 months 8 daysThis is a functional cookie. It is used to set restriction to the user on acessing certain pages like back office, account page etc.
Drugi
Drugi piškotki so tisti, ki se analizirajo in še niso razvrščeni v kategorijo.
Nujni
SPREJMI IN SHRANI