Čeprav na prvi pogled digitalne slike izgledajo precej podobno, so razlike v formatih lahko precej velike.
Jpg, png, gif, svg so recimo tisti formati, ki so najpogosteje uporabljeni. V tej objavi ti tudi pojasnim, kje oz. v katerih primerih jih je najbolje uporabljati.
JPG
Verjetno najpogosteje uporabljen format, ki se uporablja pri fotografijah, slikah… z izbiro tega formata redko zgrešiš.
Format je tudi primeren za uporabo na različnih napravah in brskalnikih ima pa pomanjkljivost npr. ne omogoča transparentnega ozadja, pri velikosti izgubi na kvaliteti…
PNG-8 in PNG-24
Drugi najpogostejši format je png, ki se najpogosteje uporablja, kadar potrebujemo transparentno ozadje. Prav pride tudi pri deljenju grafik in fotografij npr. na Facebooku, v primerih, ko ne želimo, da izgubiti kvalitete fotografije (pri nalaganju namreč Facebook močno skrči jpg slike, kar vpliva tudi na kvaliteto).
Bistvena razlika med png-8 in png-24 je v številu uporabljenih barv in posledično velikosti slike. Če ti zadostuje 256 različnih barv na sliki in ne potrebuješ transparentnega ozadja, potem zadostuje png-8, ki bo verjetno na disku zasedla občutno manj prostora.
Če je barv več in potrebuješ transparentno ozadje, izberi raje png-24. Pri transparentnem ozadju in png-8 namreč lahko pride do zelo opazno-nazobčenih robov na sliki.
GIF
Se spomniš, ko smo v šoli risali risanko – na vsak papir smo narisali zaporedje dogajanja, nato pa vse skupaj spustili čez prst in dobili risanko?
No, točno to je GIF, le v elektronski obliki.
Poenostavljena povedano, gre za zaporedje slik, ki se zaporedno prikažejo v določenem času – s tem pa tako dobimo gibajočo/animirano sliko.
Najpogosteje se uporablja pri gibljivih grafikah oz. animiranih slikah.
SVG
Med naštetimi formati je ta edini vektorski – slika sestavljena iz vektorjev (ne pik) – to pomeni, da se pri spreminjanju velikosti kvaliteta ne spremeni.
Zakaj pa potem ne uporabimo zmeraj svg?
Običajno so te nekoliko večje, zato niso primerne v večjih količinah na spletnih straneh – saj bi to pomenilo počasnejše nalaganje. Potrebno je tudi, da je grafika v vektorskem formatu – to so običajno logotip, ikone, črte, znaki… žal pa ne tudi npr. fotografije.
To je le nekaj najpogostejših formatov, ki se uporabljajo v digitalnem svetu. Za vsak primer je najprej treba razmisliti, kaj potrebuješ in nato ugotoviti, kateri format je najprimernejši.
Komentiraj