Kako narediti grafike za blog in biznis (za vse, ki se z oblikovanjem ne ukvarjajo)

Kako narediti grafike za blog in biznis (za vse, ki se z oblikovanjem ne ukvarjajo)? Če ti že samo misel na Photoshop povzroča vrtoglavico in najem grafičnega oblikovalca ne pride v poštev, ti v tej objavi, pomagam z nekaj nasveti, nizko-cenovnimi alternativami, ki ti bodo pomagala pri ustvarjanju grafik za blog in biznis.

Kako narediti grafike za blog in biznis (za vse, ki se z oblikovanjem ne ukvarjajo)

Kako dolgo potrebuješ, da si ustvariš prvi vtis?
 
Le nekaj sekund! Celo 2-3 s je lahko dovolj.

 

In zdaj si predstavljaj…

 

Obiščeš spletno trgovino, kjer so izdelki zelo slabo vizualno predstavljeni, logo trgovine je kockasta fotografija slabo izrezana iz brošure, banerji za akcije so popolnoma neberljivi, gumbi so bolj podobni zmazkom in nato odkriješ, da so prisotni na Instagramu in Facebooku. Klikneš. In najdeš prikazne fotografije, ki so ena velika žalost, objave pa vsebujejo le slabe fotografije z napisi “kupi”, “kupi”…

Si upaš opraviti nakup?

Veliko izmed nas bi najbrž odgovorilo “NE”, pa o izdelku sploh nisem govorila in je ta lahko še kako vrhunski!
 
In podobno velja tudi za bloge in druga podjetja/biznis. Prvi vtis je pomemben.
 
Kako narediti grafike za blog in biznis (za vse, ki se z oblikovanjem ne ukvarjajo)? Če ti že samo misel na Photoshop povzroča vrtoglavico in najem grafičnega oblikovalca ne pride v poštev, ti v tej objavi, pomagam z nekaj nasveti, nizko-cenovnimi alternativami, ki ti bodo pomagala pri ustvarjanju grafik za blog in biznis.
 
Če ti že samo misel na Photoshop povzroča vrtoglavico in najem grafičnega oblikovalca ne pride v poštev, ti v tej objavi, pomagam z nekaj nasveti, nizko-cenovnimi alternativami, ki ti bodo pomagala pri ustvarjanju grafik za blog in biznis.
 

 

1 | Kje lahko uporabim grafike in med katerimi lahko izbiram

Kje vse lahko uporabiš grafike? Uporabiš jih lahko v objavah na blogu, oglash, banerji, gumbi, ikone, natisljivi seznami, predloge, vizitke, brošure, ozadja, vabila, zahvale, CV, računi, sliderji za predstavitev, nalepke, štampiljke, podpisi v mailu, infografike, logo, CGP, grafike za Instagram Stories, Facebook objave, cover…
 

Grafični elementi, ki jih lahko uporabiš pa so:

Stock fotografije: brezplačne ali kupljene fotografije, ki jih nato uporabiš v svojih grafikah. Pomembno in nujno pa je preveriti licence – za kakšne namene se fotografije lahko uporabljajo.
Lastne fotografije: fotografije, ki jih posnameš sam/a (seveda pa morajo kvalitetne). Prednost teh je, da so del tebe, del tvoje zgodbe in jih verjetno ne bo pogosto (če sploh) zaslediti drugje.
Vektorske grafike: kot fotografije, vektorske grafike niso sestavljene iz pik, ampak iz vektorskih krivulj. To pomeni, da se pri spreminjanju velikosti kvaliteta ohrani. Najpogosteje so to ikone, banerji, gradiva, ki ne vsebujejo rastrskih elementov…

 

2 | KAKO SE SPLOH LOTITI

Najlažje je s pripravljeno predlogo. To je vnaprej pripravljena predloga, ki si jo lahko pripraviš sam/a ali ti jo pripravi oblikovalec/a. Vsakič, ko potrebuješ novo grafiko, zamenjaš le besedilo in fotografijo (oz. elemente v predlogi), nato pa le še shraniš in uporabiš.

Če se lotiš ustvarjanja predloge sam/a:
1 – Določi velikost oz. razmerje med širino in dolžino (npr. za Instagram so 1:1 ali 4:5).
2 – Če še nimaš: izberi primarno in sekundarno barvo, pisavo, stil…
3 – Ustvari vse potrebne elemente (ikone, fotografije…)
4 – Ustvari predlogo.
5 – Preveri, da je uporabna za različne namene.
6 – Shrani, optimiziraj in uporabi novo grafiko.

 

3 | MOJI NAJLJUBŠI PROGRAMI

Moji najljubši programi izhajajo iz družine Adobe 🙂 in so že dlje časa med najpogosteje uporabljenimi programi na mojem računalniku:
 

Adobe Photoshop, Bridge

Photoshop je verjetno eden najbolj poznanih programov za urejanje fotografij. Jaz ga uporabljam tako za urejanje fotografij, kot tudi za določene grafike, ki vsebujejo fotografije. Npr. v predlogah, kjer se vsakič nato le zamenjam besedilo in fotografije.

Bridge pa uporabljam predvsem za organizacijo fotografij, dodajanje meta podatkov, urejanje raw fotografij (v povezavi s Photoshopom)…
Kako narediti grafike za blog in biznis (za vse, ki se z oblikovanjem ne ukvarjajo)? Če ti že samo misel na Photoshop povzroča vrtoglavico in najem grafičnega oblikovalca ne pride v poštev, ti v tej objavi, pomagam z nekaj nasveti, nizko-cenovnimi alternativami, ki ti bodo pomagala pri ustvarjanju grafik za blog in biznis.
 

Adobe Illustrator

Kadar ustvarjam grafike (ne fotografije), uporabljam predvsem Illustrator, ki omogoča delo v vektorskem formatu. Tako za Photoshop, kot tudi Illustrator imam vnaprej pripravljeno predlogo za grafike bloga, ki jih nato le spremenim in shranim. Predloge so ne le uporabne, ampak z njimi prihranim ogromno časa za ustvarjanje novih grafik.
Kako narediti grafike za blog in biznis (za vse, ki se z oblikovanjem ne ukvarjajo)? Če ti že samo misel na Photoshop povzroča vrtoglavico in najem grafičnega oblikovalca ne pride v poštev, ti v tej objavi, pomagam z nekaj nasveti, nizko-cenovnimi alternativami, ki ti bodo pomagala pri ustvarjanju grafik za blog in biznis.

Kako narediti grafike za blog in biznis (za vse, ki se z oblikovanjem ne ukvarjajo)? Če ti že samo misel na Photoshop povzroča vrtoglavico in najem grafičnega oblikovalca ne pride v poštev, ti v tej objavi, pomagam z nekaj nasveti, nizko-cenovnimi alternativami, ki ti bodo pomagala pri ustvarjanju grafik za blog in biznis.
 

Adobe InDesign

InDesign je največkrat uporabim v kombinaciji s Photoshopom in Illustratorjem. Posamezne elemente najprej pripravim v Photoshopu (fotografije) ali Illustratorju (ilustracije) in jih nato združim v InDesignu, kjer dodam še vse potrebno. To je predvsem uporabno predvsem, kadar delam z brošurami, dokumenti, ki vsebujejo več strani.
Kako narediti grafike za blog in biznis (za vse, ki se z oblikovanjem ne ukvarjajo)? Če ti že samo misel na Photoshop povzroča vrtoglavico in najem grafičnega oblikovalca ne pride v poštev, ti v tej objavi, pomagam z nekaj nasveti, nizko-cenovnimi alternativami, ki ti bodo pomagala pri ustvarjanju grafik za blog in biznis.
 
Zgoraj našteti programi so lahko kar velik finančni zalogaj, sploh za vse, ki pripravljajo grafike zelo poredko, vendar so vredni svojega denarja. Obstaja nekaj brezplačnih alternativ, ki imajo seveda nekaj manj funkcionalnosti, vendar so lahko prav tako zelo uporabne: Inkscape za vektorske grafike – alternativa za Illustrator, Gimp: kot alternativa za Photoshop in Canva: kot online program za urejanje. Ker že kar nekaj časa teh programov ne uporabljam (sem jih v preteklosti), verjetno obstaja še kakšen novejši.

 

4 | KJE NAJDEM POSAMEZNE ELEMENTE

Pri grafikah, ki jih ustvariš za svoj blog ali biznis je pomembno, da izgledajo kot celota, da se ujemajo, saj te bodo tako bralci/stranke prepoznali že samo po grafiki. Če posameznih delov ne ustvariš sam/a, jih lahko najdeš tudi drugje.

 

Fotografije lahko najdeš na:

 

Fonte oz. pisave lahko najdeš na Google Fonts. Pazi, da je izbrani font berljiv in vsebuje vse potrebne simbole.

 


Morda te zanima še:

 


5 | KAJ JE PRIPOROČLJIVO IN KAJ NE

Priporočam:

  • Uporabljaj, kar deluje: ni treba zmeraj znova odkrivati tople vode, če imaš pripravljeno grafiko, ki deluje, jo po potrebi uredi in uporabi (npr. zamenjaj samo besedilo in fotografijo).
  • Uporabljaj le lepe in kvalitetne fotografije.
  • Uporabljaj enake barve, fonte, stil za vse svoje grafike.
  • Kupi, kar ne znaš sam/a ustvariti.
  • Investiraj v predlogo, ki je pripravljena zate in jo lahko potem zmeraj znova uporabljaš.
  • Uporabi svoje fotografije (če so seveda dovolj kvalitetne in primerne), investiraj v najem fotografa ali nakup stock fotografij. Brezplačne fotografije so super, lahko pa dajo “cheap” (poceni) videz, če se zelo pogosto uporabljene in obiskovalce/stranka že fotografijo zelo dobro pozna iz drugih virov.

 
Odsvetujem:

  • Ne uporabljaj elementov, za katere nimaš pravic.
  • Ne uporabljaj neberljivih fontov, ki nimajo vseh potrebnih znakov (npr. šumnikov).
  • Ne uporabljaj fotografij slabe kvalitete, če jih ne znaš uporabiti tako, da zakriješ njihovo pomanjkljivost (če je fotografija čudovita, vendar kockasta, se morda lahko dodatno obdela in vključi v grafiko kot npr. transparentno ozadje…).
  • Manj je več. Ne uporabljaj preveč elementov, še posebej, če so ti neusklajeni in odvečni.

 

Me pa sedaj res zanima, kako ti pripraviš grafike za blog/biznis/družabna omrežja?

Želiš nedeljske novičke? + brezplačen dostop do vseh freebies.
JA, SEVEDA! >>

Ni komentarjev

Komentiraj

Proti spamu uporabljam Akismet. Več....