Pred vsakim oblikovanjem zmeraj pripravim moodboard – to je kolaž, ki mi pomaga ustvariti občutek, ki ga želim pri novem oblikovanju ustvariti.
Danes ti tako pokažem, kako si lahko tudi ti ustvariš moodboard. In če želiš na hitro oblikovati kakšno grafiko, lahko uporabiš brezplačno spletno aplikacijo/storitev Canva – za kako oblikuješ v Canvi, pa sem ti pripravila tudi brezplačen spleten tečaj, ki ga najdeš tukaj: Kako oblikovati v Canvi brezplačno.
Kaj je kolaž in zakaj je pomemben?
Kolaž oz. moodboard (žal ne najdem dobrega prevoda, zato bom uporabljala kar moodboard) je zbirka fotografij, slik, besed, barv, vzorcev… ki vizualno predstavljajo, kakšen občutek želimo doseči z gradivom, ki ga želiš ustvariti.
Najpogosteje služijo za inspiracijo in usklajeno vizualno predstavo (v katero smer si želimo z oblikovanjem). Predstavljaj si, da imaš ekipo zaposlenih, vsak si drugače predstavlja embalažo novega izdelka – kako se torej dogovoriti, v kakšno smer zapeljati izdelek?
Z moodboardom lahko hitro in predvsem poenoteno predstaviš (sebi in ekipi), kaj si želiš doseči – vizualno in emocionalno.
Ko sestavljaš moodboard, pa na drugi strani tudi hitreje vidiš, kaj paše skupaj in kaj ne.
Kaj ti je všeč in kaj ne.
Katere fotografije, barve, vzorci vzbujajo čustva, ki jih želiš.
Za vsak nov projekt ti svetujem, da ustvariš nov moodboard. Za splošno inspiracijo pa lahko ustvariš knjižnico, kjer hraniš vse, kar ti je všeč.
Kako se lotiti moodboarda?
1 | Priprava orodja
Najlažje je, da v Pinterestu kreiraš skriti board, ki ti bo služil za kreiranje moodboarda. Skriti pomeni, da bo viden samo tebi.
Če še nimaš, najprej kreiraš brezplačen račun na Pinteresu, klikneš na svoj profil > Boards > Create board in obkljukaš “Keep this board secret.”
Moodboard naj bo prvi korak pri oblikovanju. S tem že na začetku zastaviš cilj, kaj želiš in se potem osredotočiš na izvedbo. Verjemi, da ti bo to med oblikovanjem prihranilo ogromno časa. Pri oblikovanju namreč potem ne skačeš iz enega stila na drugega, ampak veš točneje, kaj želiš.
2 | Iskanje vsebin
Ko imaš pripravljen skriti board na Pinterestu (ali uporabiš kakšno drugo orodje), lahko začneš z iskanjem elementov. Med elemente spadajo vse vizualije – brez omejitev, npr.:
- fotografije, ki predstavljajo, kar želiš vključiti, lahko so barvna ali vsebinska inspiracija, lahko vzbujajo določen občutek, ki ga želiš pri oblikovanju spodbuditi;
- fonti, besede – lahko dodaš fonte, ki so ti všeč in jih želiš uporabiti. To so lahko na roko napisane pisave, debeli teksti, velike črke…
- vzorci – vključiš lahko tudi različne vzorce, oblike…
- barve – dodaš lahko tudi barve (oz. odtenke). Npr. za občutek lahkotnosti in dopustniškega pridiha lahko uporabiš nežne fotografije morja in dopolniš moodboard s kakšno svetlomodro barvo.
Pri ustvarjanju moodboarda imaš proste roke, zgoraj je le nekaj predlogov, kaj vse lahko uporabiš.
Brez omejitev.
Uporabiš lahko le fotografije – tiste, ki jih najdeš na spletu ali jih pa posnameš sam/a. Inspiracijo najdeš tudi v naravi (slikaj in shrani). Kvaliteta fotografij za ta namen niti ni tako pomembna.
3 | Pregled in finese moodboarda
Prvi osnutek moodboarda je tako pripravljen. Potrebno ga je le še dokončati. To narediš tako, da ga pogledaš in se vprašaš, ali deluje kot celota, je kaj odveč, kateri del štrli ven?
Ti je iz moodboarda jasno, kako želiš oblikovati ta projekt?
Kaj je rdeča nit?
Barve, vzorci, stil?
Je vse to, kot si želiš?
Super, če je vse tipi-topi, se lahko lotiš naslednjega koraka. Če ne, pa si vzemi še nekaj časa in odstrani vse, kar ne paše zraven, po potrebi poišči še nove bolj ustrezne elemente.
Razmisli tudi, ali so barve primerne – predvsem pa v skladu s tvojim CGP.
Komentiraj