Mogoče misliš: ah pa saj danes lahko že vsak naredi spletno stran.
Seveda lahko!
Če ima čas in znanje.
Je pa razlika, kakšna ta spletna stran bo. Vsaka spletna stran namreč ni dobra.
V tej objavi ti razkrijem formulo dobre spletne strani in kako jo lahko tudi ti uporabiš. Spodaj pa najdeš še brezplačni priročnik, ki ti bo pri tem pomagal.
Ne glede na to, ali spletno stran želiš narediti sam/a ali boš najel/a izvajalca, ki ti pri bo pri tem pomagal je zelo pomembno, da si vsaj osnovni načrt spletne strani narediš sam/a.
Na eni strani bo to veliko lažje za izvajalca, saj bo točno vedel, kaj in kako želiš (seveda ti izvajalec pri tem lahko, da še kakšen dodaten nasvet iz svoje stroke/izkušenj), posledično bo, zato spletna stran stran tudi boljša.
To pa je najbolj pomembno.
Kaj pravzaprav je dobra spletna stran?
To je stran, ki dosega zastavljene cilje in opravlja naloge, za katere je bila ustvarjena.
Enostavno, ane? 🙂
Kaj je cilj tvoje spletne strani?
Vsaka spletna stran lahko ima drugačen cilj. Najprej se tako vprašaj, kaj je sploh cilj tvoje spletne strani.
Je to spletna trgovina in je njen cilj prodaja izdelkov?
Morda nudiš masaže in skozi spletno stran želiš pridobiti nove stranke, ki bodo prišle v tvoj salon?
Ali pišeš lepotni blog in je tvoj cilj visoka obiskanost in branost bloga?
Kaj je glavni cilj oz. naloga spletne strani? Seveda jih je lahko tudi več. Najbolje je, da zapišeš vse.
Kdo je tvoja idealna stranka?
Ko imaš zastavljen cilj spletne strani ostane še vprašanje, kdo je tvoja idealna stranka (za blog je to bralec/ka).
Komu so tvoji produkti/storitve/vsebine pisani na kožo?
Upam, da že imaš podrobno oblikovano podobo svoje idealne stranke. Če pa še ne, te toplo povabim, da pokukaš na zapis, kako ustvariti svojo idealno stranko + najdeš tudi brezplačen priročnik, ki ti bo pri tem pomagal 👉 Kdo je tvoja idealna stranka?
Kateri so elementi dobre spletne strani?
Vsebina je kralj
Vsebina je zmeraj najpomembnejša. Govorim seveda o kvalitetni vsebini, katere glavni (ali celo edini) namen ni le prodaja. Vsebine naj bodo zmeraj takšne, da bo obiskovalec nekaj imel od tega.
Torej, kaj mu lahko ponudiš?
So to pojasnila, nasveti, uporabne informacije…
Kaj je tisto, po čemer si te bo obiskovalec zapomnil in ne samo to, se z veseljem tudi vrnil?
Navigacija
A ni ena izmed hujših stvari, da prideš na spletno stran in nikakor ne najdeš informacij, ki jih potrebuješ?
Še kako pogosto se zgodi, da na spletnih straneh ni čisto osnovnih informacij, npr.:
- kontaktnih podatkov
- informacij, kje lahko izdelek kupiš/naročiš storitev
- bistveno predstavitev izdelka (sploh če gre za nov izdelek, ki še ni poznan)
- …
Kaj šele, kako do njih prideš. Skratka navigacija in postavitev vsebin na strani je zelo pomembna. Zato ti predlagam, da si vzameš nekaj več časa za načrtovanje.
Načrtuj, katere vsebine bodo v glavnem meniju, podmenijih, top vrstici, nogi, stranski vrstici. Kaj je tisto, kaj obiskovalec najprej in najpogosteje išče? Naj bodo te vsebine v glavnem meniju.
Več o tem, kako načrtovati meni najdeš tudi v objavi 👉 Načrtovanje in implementacija navigacije za boljšo uporabniško izkušnjo na spletni strani
Dizajn
Privlačna, pregledna, lepa in moderna spletna stran, je zelo pomembna že pri ustvarjanju prvega vtisa. Tega si obiskovalec ustvari že v nekaj sekundah.
Torej, kakšen želiš, da je prvi vtis?
Temu naj sledi tudi dizajn.
Seveda pa dizajn ni pomemben samo iz vidika prvega vtisa, ampak je pomemben tudi za dobro uporabniško izkušnjo. Torej zadovoljiti, navdušiti uporabnika oz. obiskovalca spletne strani.
Za izvajalca ali zase lahko pripraviš moodboard – to je poenostavljena povedano, zbirka vizualij (slike, grafike, ikonce, vzorci, barve…), ki dajejo občutek in so v stilu, ki ga želiš na spletni strani pričarati obiskovalcem. S tem lahko tako tudi izvajalcu bolj razjasniš, kaj ti je všeč/želiš. Skozi analizo moodboarda se lahko potem ugotovi še rdeča nit, ki se nato prenese na spletno stran.
Zraven odličnega dizajna so zelooo pomembne tudi dobre fotografije. Idealno je, da za ta namen najameš fotografa, ki bo poskrbel, da bodo te res privlačne, dobre in primerne za spletno stran. Če to ne pride v poštev se fotografiranja lahko lotiš tudi sam/a poišči fotografije
Seznam fotografij in na kaj vse ne pozabi najdeš v brezplačnem priročniku, ki ga lahko snameš tukaj:
Optimizacija
Pod optimizacijo spletne strani bi lahko dala dvoje. Prvo je sama izvedba (delovanje in hitrost spletne strani), drugo pa je SEO oz. optimizacija za iskalnike (kot je npr. Google).
Tudi, če imaš najboljšo spletno stran, pa nihče ne ve za njo in ni prilagojena, da bi iskalniki sploh vedeli za njo je to velika škoda.
Torej…
Spletna stran mora biti nujno optimizirana za iskalnike – to pomeni, da jo bodo iskalniki poindeksirali in nato prikazovali med iskanimi rezultati.
V SEO optimizacijo pa spadajo optimizacija ključnih besed (brezplačen online tečaj najdeš na 👉 Kako izbrati ključne besede, optimizacija vsebine, fotografij, grafik, URL-jev, linkov, navigacije, meta podatkov…
Če se želiš poglobiti v SEO optimizacijo, najdeš podrobnejše informacije v spletnem tečaju 👉 SEO začetni tečaj
Kaj je torej skrita formula dobre spletne strani?
Skrita formula dobre spletne strani je načrt, sestavljen iz vsega zgoraj zapisanega:
dobrega načrta strani + odlične vsebine + pregledne navigacije + privlačnega in preglednega dizajna + odlične optimizacije.
Teorija ti je zdaj znana. Sedaj ti je torej jasno:
✅ kaj je dobra spletna stran,
✅ kaj je cilj tvoje spletne strani,
✅ kateri so elementi dobre spletne strani,
✅ kaj vse potrebuješ za dobro spletno stran,
✅ zakaj so posamezni elementi potrebni,
✅ in kako se lotiti.
Čas je samo še za realizacijo!
Tukaj pa se (pogosteje, kot si misliš) tudi ustavi. Razlogov za odlašanje pa je običajno kar ne zmanjka.
Da ti še dodatno priskočim na pomoč, sem ti pripravila brezplačen priročnik, skozi katerega bo načrt za spletno stran zaživel že v dobri uri! In to z zelo malo truda – potrebno ga je le sneti in izpolniti. Skozi vprašanja te vodim, da si pripraviš dober načrt za dobro spletno stran. 😉
Snameš ga lahko s prijavo tukaj:
Komentiraj